تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
کد خبر : 26390

رویای ثروتمندی ام را با توت فرنگی محقق ساختم

رویای ثروتمندی ام را با توت فرنگی محقق ساختم

از دوران کودکی و نوجوانی همیشه به دنبال راهی برای ثروتمند شدن بودم تا اینکه در یکی از روزهایی که داشتم درخت های باغچه حیاط را آب میدادم یک جرقه در ذهنم زد و به فکر راه اندازی یک گلخانه برای پرورش انواع توت فرنگی افتادم. این ایده را عملی کردم و از این طریق

از دوران کودکی و نوجوانی همیشه به دنبال راهی برای ثروتمند شدن بودم تا اینکه در یکی از روزهایی که داشتم درخت های باغچه حیاط را آب میدادم یک جرقه در ذهنم زد و به فکر راه اندازی یک گلخانه برای پرورش انواع توت فرنگی افتادم. این ایده را عملی کردم و از این طریق رویای دیرینه ام را محقق کردم.

توت فرنگی صادراتی

یکی از میوه هایی که به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد توت فرنگی صادراتی تازه و پرتقال تامسون است که در واقع می توان به بهترین میوه خوشمزه تابستانه نام برد.

در ابتدای دهه میوه ها سبز و سپس سفید می شوند، سپس تا حدی به رنگ صورتی و سپس قرمز می شوند و سطح قسمت رنگی به تدریج افزایش می یابد و رنگ آمیزی از انتهای میوه شروع می شود. انتهای پایه، همراه با افزایش اندازه میوه ها، افزایش درصد رطوبت و کاهش سختی با افزایش درصد مواد قندهایی که ۷۰-۸۰ درصد مواد جامد محلول را تشکیل می دهند.

از برگهای توت فرنگی همچون چای سیاه میوه ای به عنوان جوش برای دم کرده تهیه شده از آن برگها و ریشه های گیاه استفاده می شود و برای درمان سل ریوی و عفونتهای روده بزرگ و همچنین به عنوان تصفیه کننده خون و غرغره برای گلودرد استفاده می شود.

برای تسکین حملات آسم استفاده می شود، سرشار از نمکهای معدنی است، زیرا حاوی املاح معدنی مانند کلسیم، آهن و فسفر است، همچنین حاوی اسید سیتریک، اسید سیب و فروکتوز است، همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، B و C است.

توت فرنگی

بیشتر قندهای موجود در توت فرنگیبه شکل قند فروکتوز است، بنابراین مصرف آن به صورت تازه برای مبتلایان به دیابت مناسب است و برای رشد و سلامت کودکان و بزرگسالان مناسب است زیرا حاوی درصدی اسیدهای آمینه است.

مخصوصاً زمانی که مخلوط در یک لیوان شیر با افزودن عسل سفید زنبور عسل سرو شود همچنین حاوی آنتی اکسیدانهایی است که به پیشگیری از بیماریها به ویژه سرطان کمک می کند.

امروزه یکی از موفقیت در حوزه کشاورزی، کشت میوه توت فرنگی ارگانیک و بلوبری بنفش است که به تنوع، تاریخ کاشت، نوع خاک، آب آبیاری، سیستم کاشت، چه با نهال تازه یا سرد شده، کنترل آفات حشرات و مراقبت از عملیات خدمات زراعی از ابتدای کاشت تا زمان برداشت بستگی دارد.

توت فرنگی تازه

کشت توت فرنگی تازهدر همه انواع زمینها موفق است، مشروط بر اینکه دارای زهکشی مناسب، عاری از علفهای هرز و نمک باشد و خاک تقریباً خنثی باشد.

زمینهای شنی یا زرد رنگ بهترین زمینها برای این محصول هستند، از هفته آخر شهریور و در تمام ماه اکتبر شروع می شود و می تواند تا اواسط آبان ادامه یابد که از نهالستان خارج می شود و مستقیماً کاشته می شود این نهالها اغلب در زیر تونلهای پلاستیکی کشت می شوند، زیرا معمولاً به منظور صادرات کشت می شوند.

از مزایای این روش این است که پس از مدت کوتاهی دو ماه و نیم از کاشت، یعنی اواخر آبان ماه و تا فروردین ادامه دارد، میوه می دهد، اما عملکرد آن کم و معادل حدود نیمی از محصول است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.