تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 45900

راهکار تیم‌ملی برای عبور از دفاع اتوبوسی سوریه

راهکار تیم‌ملی برای عبور از دفاع اتوبوسی سوریه

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برای بازی برابر سوریه در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: زمانی که در تیم ملی بودم ۳ بازی با سوریه انجام دادم و بازیکنانش از نظر فیزیکی و تکنیکی شباهت زیادی با تیم ایران دارند. درست است تیم ما

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برای بازی برابر سوریه در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: زمانی که در تیم ملی بودم ۳ بازی با سوریه انجام دادم و بازیکنانش از نظر فیزیکی و تکنیکی شباهت زیادی با تیم ایران دارند. درست است تیم ما سرگروه شد و بازی بسیار خوبی برابر امارات به نمایش گذاشت اما نباید با این بردها تصور کنیم که تیم ما از هر لحاظ عالی است و مشکل خاصی ندارد. ما هیچ تیمی را نباید دست کم بگیریم.
او افزود: در بازی با فلسطین اگر در دقایق اول گل نمی‌زدیم قطعا در ادامه با مشکل مواجه می‌شدیم. در حال حاضر تمام تیم‌ها نزدیک به هم فوتبال بازی می‌کنند، نباید فکر کنیم که بازی راحتی برابر سوریه خواهیم داشت. سوریه تیم سرسختی است و باید با یک ارنج خوب برابر سوریه بازی کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
عربشاهی گفت: کنعانی‌زادگان به دلیل دو اخطاره بودن برابر سوریه نمی‌تواند بازی کند و اکنون در عمق دفاع مشکل داریم. البته شجاع خلیل‌زاده خیلی زحمت می‌کشد اما در کنارش بازیکن خوب وجود ندارد و این مساله سبب می‌شود که کادر فنی در چیدمان دچار مشکل شود. بازیکنان ما باید طوری برابر سوریه بازی کنند که دفاع این تیم را تحت فشار قرار دهند تا از عمق دفاع سوریه به راحتی عبور کنیم.
این پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: سامان قدوس یکی از بهترین‌ها در جام ملت‌های آسیا بوده و تا به امروز عملکرد خیلی خوبی داشته است. در حالی که سعید عزت اللهی کند و تا حدودی رو به عقب بازی می‌کند. ما باید رو به جلو بازی کنیم تا سوریه را تحت فشار قرار دهیم. حتی اگر سوریه اتوبوسی دفاع کند، ما دو بازیکن مهاجم داریم که هم سرزن هستند و هم تکنیکی. ما از وجود این دو بازیکن می‌توانیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. البته پیروزی برابر سوریه به راحتی امکان‌پذیر نیست. همچنین بازی به بازی شرایط ایران برای پیروزی برابر رقبا سخت‌تر خواهد شد.
عربشاهی با اشاره به این نکته که بیشترین ضعف تیم ما مربوط به ساختار دفاعی است، تصریح کرد: دفاع وسط ایران مشکل دارد و باید سعید عزت اللهی یا هر کسی که به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند، جلوی دفاع بازی کند. زمانی که سوریه می‌خواهد حمله کند، هافبک وسط ایران باید رو به جلو حرکت کند تا از همان خط اول روی سوریه فشار گذاشته شود.
وی گفت: ما باید سوریه را شکست دهیم و محکوم به برد هستیم و نباید این تیم را دست کم بگیریم. فوتبال سوریه از نظر فیزیکی و تکنیکی شبیه فوتبال عراق، اردن و نزدیک به فوتبال ماست. به اعتقاد من بازی با سوریه یکی از سخت‌ترین بازی‌ها ایران در مسیر رسیدن به فینال جام ملت‌هاست.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.