تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 33084

رابرت گیتس: ترامپ صلاحیت ندارد و ریاست دوباره او مایه نگرانی است

رابرت گیتس: ترامپ صلاحیت ندارد و ریاست دوباره او مایه نگرانی است

به گزارش ایسنا، رابرت گیتس که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا وزیر دفاع بود، در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان در پاسخ به اینکه آیا انتخاب شدن مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را برای امنیت ملی و آینده آمریکا نگران‌کننده می‌داند، گفت: بله این من را نگران می‌کند. رابرت

به گزارش ایسنا، رابرت گیتس که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا وزیر دفاع بود، در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان در پاسخ به اینکه آیا انتخاب شدن مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را برای امنیت ملی و آینده آمریکا نگران‌کننده می‌داند، گفت: بله این من را نگران می‌کند.
رابرت گیتس در این مصاحبه که با کریس والاس، مجری معروف شبکه سی.ان.ان انجام داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را فاقد صلاحیت برای سمت ریاست جمهوری دانست.
او گفت: “من از  مدت‌ها پیش بر این باور بوده‌ام که او (ترامپ) صلاحیت یا شایستگی انتصاب به عنوان فرمانده کل قوا در آمریکا را نداشت. فکر می‌کنم وقتی یک رهبر سیاسی آمریکا، دیکتاتورها و مستبدانی مثل شی جینپینگ (رئیس جمهور چین)، ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) و کیم جونگ اون، (رهبر کره شمالی) را تحسین کند، این خیلی مسائل را درباره قضاوت و دیدگاه‌های او در خصوص نقش آمریکا در جهان روشن می‌کند.”
او در توضیح اینکه چرا انتخاب شدن دوباره ترامپ به ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ او را نسبت به امنیت ملی و آینده آمریکا نگران می‌کند، گفت: “یکی از نگرانی‌های من درباره ترامپ به این خاطر است که من همواره باور قدرتمندی به نهادهای دولتی کشورمان داشته‌ام. آیا آنها نیاز به اصلاحات و در واقع اصلاحات جدی دارند؟ بله همین طور است. اما فکر می‌کنم اینکه کسی این نهادها را از بین ببرد و برچیند به شکل چشمگیری ملت و کشور ما را تضعیف می‌کند.”
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.