تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 44399

دور جدید حملات موشکی و پهپادی روسیه در اوکراین

دور جدید حملات موشکی و پهپادی روسیه در اوکراین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، پلیس ملی اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد که در اولین موج حملات روسیه، حداقل ۶ موشک به خارکیف اصابت کرد که در آن دست‌کم ۲۲ تن مجروح شدند و ۱۲ ساختمان آپارتمانی، ۱۳ خانه مسکونی و یک مهد کودک خسارت دیدند. به گزارش رویترز، پیش از این،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، پلیس ملی اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد که در اولین موج حملات روسیه، حداقل ۶ موشک به خارکیف اصابت کرد که در آن دست‌کم ۲۲ تن مجروح شدند و ۱۲ ساختمان آپارتمانی، ۱۳ خانه مسکونی و یک مهد کودک خسارت دیدند.
به گزارش رویترز، پیش از این، مقامات اوکراینی گفته بودند که در میان مجروحان در خارکیف، دو پسر ۱۴ و ۱۶ ساله و مشاور امنیتی تیمی از خبرنگاران آلمانی هستند.
شهردار خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، گفت: نزدیک به نیمه شب، به عنوان بخشی از بمباران گسترده‌تر اوکراین و به‌ویژه کی‌یف، چندین موج از پهپادهای روسی به ساختمان‌های مسکونی در مرکز خارکیف اصابت کردند و آتش‌سوزی ایجاد شد. در آستانه سال نو، روس‌ها می‌خواهند مردم ما را بترسانند، اما ما نمی‌ترسیم – ما شکست‌ناپذیر و مغلوب‌نشدنی هستیم!
هم‌زمان براساس اعلام وزارت دفاع اوکراین، سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در اطراف کی‌یف نیز اواخر روز شنبه برای دفع حمله پهپادی روسیه وارد عمل شدند.
این حملات چند ساعت پس از آن انجام شد که مسکو گفت حمله هوایی اوکراین به شهر بلگورود روسیه، در نزدیکی خارکیف و درست در شمال مرز اوکراین دست‌کم ۲۲ کشته بر جای گذاشت. روزنامه روسی کومرسانت به نقل از یک منبع نزدیک به کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که اوکراین حمله خود به بلگورود را از یک موشک‌انداز چندگانه در منطقه خارکیف آغاز کرد. هر دو طرف حملات خود را در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳ افزایش داده‌اند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.