تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 46424

در میان موج نارضایتی‌ها از فرانسه، ماکرون نماینده ویژه برای آفریقا تعیین کرد

در میان موج نارضایتی‌ها از فرانسه، ماکرون نماینده ویژه برای آفریقا تعیین کرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ژان ماری بوکل»، معاون وزیر سابق همکاری در دوران ریاست‌ جمهوری نیکولا سارکوزی در سال ۲۰۰۷، به‌عنوان «نماینده شخصی» رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون در آفریقا منصوب شد. ماکرون در نامه‌ای وظیفه «تغییر وضعیت، قالب و مأموریت پایگاه‌های فرانسوی در آفریقا» را به ژان ماری بوکل سپرد. این وزیر

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ژان ماری بوکل»، معاون وزیر سابق همکاری در دوران ریاست‌ جمهوری نیکولا سارکوزی در سال ۲۰۰۷، به‌عنوان «نماینده شخصی» رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون در آفریقا منصوب شد.
ماکرون در نامه‌ای وظیفه «تغییر وضعیت، قالب و مأموریت پایگاه‌های فرانسوی در آفریقا» را به ژان ماری بوکل سپرد.
این وزیر دفاع سابق و کهنه سربازان مسئول توضیح استراتژی جدید نظامی پاریس برای کشورهای آفریقایی که میزبان پایگاه‌های فرانسوی هستند، به‌استثنای جیبوتی، خواهد بود.
به نقل از آر. اف. ای، ژان ماری بوکل مأموریت رسیدگی به وضعیت سنگال، ساحل عاج، گابن و چاد را در چارچوب تحول حضور نظامی فرانسه در این کشورها خواهد داشت.
تنها استثنا جیبوتی است که فرانسه در کنار آمریکا و چین در آن پایگاه دارد و در این مأموریت دیپلماتیک-نظامی گنجانده نشده است.
ژان ماری بوکل در سال ۲۰۰۸ در مورد پایان پروژه «فرانسه-آفریقا» اظهارنظرهایی کرد که به قیمت از دست‌دادن پست معاونت وزیر همکاری در دوران سارکوزی تمام شد.
طی سالهای اخیر نارضایتی از حضور نیروهای فرانسوی در کشورهای آفریقایی که سابق بر این مستعمره فرانسه بودند، به وقوع چند کودتا و سرنگونی حکومت‌های وابسته به پاریس و در نتیجه اخراج نیروهای فرانسوی از کشورهای میزبان منجر شده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.