تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 46638

برگزاری دومین جشنواره شوی‌سواره و نمایش اسب‌های اصیل در نوش‌آباد

برگزاری دومین جشنواره شوی‌سواره و نمایش اسب‌های اصیل در نوش‌آباد

روح‌الله سالکیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جشنواره نوش‌آباد با شرکت سوارکارانی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، تهران، قم، کرمان، لرستان و یزد با استقبال بی‌نظیر مردم و علاقه‌مندان به ورزش سوارکاری در این شهر برگزار شد. وی افزود: جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی از جمله جشنواره شوی اسب سواری با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری نوش‌آباد

روح‌الله سالکیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جشنواره نوش‌آباد با شرکت سوارکارانی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، تهران، قم، کرمان، لرستان و یزد با استقبال بی‌نظیر مردم و علاقه‌مندان به ورزش سوارکاری در این شهر برگزار شد.
وی افزود: جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی از جمله جشنواره شوی اسب سواری با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری نوش‌آباد و گسترش گردشگری ورزشی در این شهر تاریخی برگزار می شود.
مدیر فرهنکی و گردشگری شهرداری نوش‌آباد، گفت: برنامه امروز با شرکت بیش از ۱۰۰ سوارکار با اسب‌هایی از نژاد دره شوری، کرد و عرب برگزار شد که بیش از ۵۰۰۰ نفر از شهروندان به تماشای آن نشستند.
سالکیان تصریح کرد: با توجه به جغرافیا و موقعیت نوش‌آباد در مرکز کشور و نزدیکی به استان‌های پرجمعیت مثل تهران، اصفهان، یزد، قم و لرستان برگزاری اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند ضمن معرفی ورزش سوارکاری فرصتی برای توسعه گردشگری این شهر باشد.
وی گفت: شهروندانی که ورزش می‌کنند همواره زندگی شادتری دارند و  سوارکاری نیز از رشته‌هایی است که در دین اسلام به انجام آن سفارش شده و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که در نوش آباد وجود دارد شاهد حمایت مسئولان از ورزشکاران این شهر باشیم.
 سالکیان افزود: سنت تعزیه‌خوانی در نوش‌آباد باعث علاقه شهروندان به سواری کاری شده است و بیش از ۱۰۰ نفر مشغول پرورش، تولید نژاد اصیل و آموزش سوارکاری ۳۰۰ اسب با نژادهای کرد، دره‌شوری و عرب هستند.
انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.