تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 45419

حذف دلار قیمت کالاهای الکترونیک را در روسیه پایین آورد

حذف دلار قیمت کالاهای الکترونیک را در روسیه پایین آورد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایزوستیا، منابع روسی می‌گویند که در واردات و پخش محصولات الکترونیکی در روسیه، استفاده از یورو و دلار به طور کامل کنار گذاشته شده است.مدیر یک شرکت تولید محصولات الکترونیکی می‌گوید که تقریباً همه معاملات مربوط به کالاهای الکترونیکی روسیه به یوآن، روبل یا ارز کشورهای ثالث انجام

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایزوستیا، منابع روسی می‌گویند که در واردات و پخش محصولات الکترونیکی در روسیه، استفاده از یورو و دلار به طور کامل کنار گذاشته شده است.مدیر یک شرکت تولید محصولات الکترونیکی می‌گوید که تقریباً همه معاملات مربوط به کالاهای الکترونیکی روسیه به یوآن، روبل یا ارز کشورهای ثالث انجام شده است.
یک منبع آگاه دیگر که خواسته نامش فاش نشود هم گفت که کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری مزایای متعددی را برای تجار روس در پی داشته است.
یک فعال تجاری صنعت تولید کالاهای الکترونیکی روسیه نیز اعلام کرد که در شرایط کنونی ۹۹ درصد مبادلات تجاری در این حوزه به رویل، یوآن، درهم، یا دانگ ویتنام انجام می‌شود. با این اقدام هیچ خطری در زمینه رهگیری محموله‌های تجاری وجود نخواهد داشت و مبادلات ارزی را هم تسریع می‌کند. از طرفی شاهد کاهش طرف‌های واسط در مبادلات ارزی هم هستیم و جلوی ورود بانک‌های کشورهای غیر دوست در مبادلات تجاری را هم می‌گیرد.
یک شخصیت دیگر نیز گفته که در اواخر سال ۲۰۲۳، برخی مؤسسات مالی به شرکت‌های روسیه پیشنهاد داده‌اند که مبادلات خارجی آنها را حتی به ارزهای مجازی انجام دهند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.