تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 49309

«جهش تولید در دیمزارها» بستر «مشارکت مردم» در بخش کشاورزی

«جهش تولید در دیمزارها» بستر «مشارکت مردم» در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، کشاورزی در کشور مربوط به بخش خصوصی بوده و سرمایه گذاری بیشتر از سوی بهره برداران انجام می‌شود. علیرضا مهاجر، معاونت امور زارعت وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح جهش تولید در دیمزارها درباره مشارکت مردم در جهش تولید محصولات کشاورزی به مهر گفت: یکی از بسترهای این مشارکت در اراضی

به گزارش خبرنگار مهر، کشاورزی در کشور مربوط به بخش خصوصی بوده و سرمایه گذاری بیشتر از سوی بهره برداران انجام می‌شود. علیرضا مهاجر، معاونت امور زارعت وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح جهش تولید در دیمزارها درباره مشارکت مردم در جهش تولید محصولات کشاورزی به مهر گفت: یکی از بسترهای این مشارکت در اراضی دیم بوده که جهش تولید در دیمزارها از ۳ سال قبل آغاز شده و امسال وارد سال چهارم خود شد.
وی با بیان اینکه این طرح تا کنون دستاوردهای خوبی به همراه داشته است، افزود: امروز می‌توانیم ادعا کنیم تقریباً تمام محصولات کشاورزی توسط مردم انجام می‌شود و دولت کمترین نقش را در این بخش برعهده دارد.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی بیشتر نقش هدایتگری و برنامه‌ریزی را عهده دار است و با تأمین نهاده‌های کشاورزی یا خرید محصولات تلاش می‌کند تا تولید دچار بحران نشود.
مجری طرح جهش تولید در دیمزارها با بیان اینکه ۸ فروردین نخستین برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مناطق گرمسیر کشور انجام شد، اظهار کرد: یکی از نکات مهم در جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه کشاورزی مساحت اراضی است. امروز با فوت صاحب زمین، وراث آن را بین خود تقسیم می‌کنند و همین امر منجر به خرد شدن اراضی کشاورزی شده و سرمایه گذاری در آن را مقرون به صرفه نمی‌کند.
مهاجر اضافه کرد: پیاده سازی سیستم آبیاری نوین، اصلاح بذر و حرکت به سوی کشاورزی به روز زمانی شدنی است که این اراضی تجمیع شده و کشت در مقیاس بالا انجام شود. از این رو، مسؤولان امر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید ترتیبی اتخاذ کنند که از خرد شدن بیشتر اراضی جلوگیری شود.
معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از سوی بخش خصوصی و مردم زمانی رشد خواهد کرد که بهره‌وری افزایش یافته و سود آن نصیب کشاورز شود. تلاش داریم در طرح جهش تولید در دیمزارها به این هدف جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.