تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 39065

جدال مجتبی گلیج با “قاتل اسطوره‌ها” در هانگژو

جدال مجتبی گلیج با “قاتل اسطوره‌ها” در هانگژو

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت wrestag، نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حال برگزاری است و رقابت های کشتی نیز به زودی شروع می‌شود. بر این اساس کشورهای آسیایی ترکیب قدرتمندی برای حضور در این رقابت ها به چین اعزام می‌کنند که بعضی از آنها چندی پیش در رقابت های جهانی

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت wrestag، نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حال برگزاری است و رقابت های کشتی نیز به زودی شروع می‌شود. بر این اساس کشورهای آسیایی ترکیب قدرتمندی برای حضور در این رقابت ها به چین اعزام می‌کنند که بعضی از آنها چندی پیش در رقابت های جهانی بلگراد درخشیدند.
به نظر می‌رسد رسیدن به طلای بازیهای آسیایی کمتر از رسیدن به طلای جهانی نیست. برای درک این موضوع کافی است به ترکیب ایران برای بازیهای آسیایی هانگژو نگاهی بیندازید. پنج کشتی‌گیر از شش کشتی‌گیر اعزامی ایران به بازیهای آسیایی از جمله حسن یزدانی قهرمان المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیر زارع قهرمان ۱۲۵ کیلوگرم جهان، در مسابقات جهانی بلگراد شرکت کرده‌اند.
اما یکی از  ستاره‌های مسابقات هانگژو  احتمالا احمد تاج‌الدینوف قهرمان جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم است. این کشتی‌گیر داغستانی برای تیم ملی بحرین رقابت خواهد کرد. به احتمال زیاد  او با مجتبی گلیج ملی‌پوش ایرانی برای رسیدن به طلا رقابت خواهد کرد.گلیج در جدال با عبدالرشید سعدالله‌یف پیش افتاد اما در ثانیه های پایانی نتوانست برتری خود را حفظ کند. او در نیمه نهایی قهرمانی جهانی ۲۰۲۱ نیز مقابل کایل اسنایدر آمریکایی به همین شکل تقریبا بازنده شد.
احمد تاج‌الدینوف توانست در جهانی بلگراد قاطعانه دو اسطوره‌ کشتی جهانی یعنی کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله‌یف از روسیه را از پیش رو بردارد.
سه کشتی گیر آزاد داغستانی دیگر برای تیم ملی بحرین به رقابت می پردازند: علیبیگ علی بیگف (۶۵ کیلوگرم)، ماگومد آسلوف (۷۴ کیلوگرم) و ماگومد شریپوف (۸۶ کیلوگرم). دیگر کشتی‌گیران داغستانی در بازیهای آسیایی این نفرات هستند:
عبدالمازید کودیف (۶۵ کیلوگرم، تاجیکستان)
ژاورائیل شاپیف (۸۶ کیلوگرم)، ماگومد ابراهیموف (۹۷ کیلوگرم، هر دو از ازبکستان)
یوسف باتیرمرزایف (۱۲۵ کیلوگرم، قزاقستان)
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.