تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر : 34133

ثبت ۶۹۷ حادثه ویژه در هفته گذشته/ ۴۴ نفر غرق شدند

ثبت ۶۹۷ حادثه ویژه در هفته گذشته/ ۴۴ نفر غرق شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر اظهار داشت: از ۶۹۷ حادثه ویژه در طول هفته گذشته، ۲۵۰ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۴۴۷ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده که متأسفانه حوادث ویژه ترافیکی ۱۶ درصد و حوادث ویژه غیرترافیکی، ۱۳ درصد نسبت به هفته قبل از آن، رشد داشته است. وی با بیان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر اظهار داشت: از ۶۹۷ حادثه ویژه در طول هفته گذشته، ۲۵۰ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۴۴۷ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده که متأسفانه حوادث ویژه ترافیکی ۱۶ درصد و حوادث ویژه غیرترافیکی، ۱۳ درصد نسبت به هفته قبل از آن، رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در حوادث ویژه هفته گذشته در مجموع یک هزار و ۹۷۹ نفر مصدوم یا بیمار توسط تیم‌های بهداشتی و درمانی، خدمات مورد نیاز را دریافت کردند، به جان باختن ۲۱۱ نفر در این حوادث به دلیل شدت جراحات اشاره و خاطرنشان کرد: حوادث ترافیکی ۳۶ درصد از کل حوادث ویژه هفته گذشته را تشکیل می‌دادند اما ۶۸ درصد مصدومان و بیماران مربوط به این حوادث بوده است.
رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: یک هزار و ۷۸۳ نفر معادل ۹۰ درصد از مصدومان و بیماران حوادث ویژه هفته گذشته توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل و ۱۹۶ نفر نیز در محل حادثه، درمان شدند.
میعادفر، بیشترین حوادث ترافیکی ویژه ثبت شده در هفته گذشته را مربوط به استان خراسان رضوی با ۳۲ حادثه دانست و گفت: استان فارس با ۲۲ حادثه و تهران با ۱۶ حادثه در رده‌های بعدی قرار داشتند. همچنین بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی به ترتیب مربوط به خراسان رضوی با ۱۸۳ نفر، فارس با ۱۲۶ و زنجان با ۷۹ نفر و بیشترین فوتی در این حوادث نیز مربوط به استان‌های آذربایجان غربی با ۱۳ نفر، خوزستان با ۹ نفر و کرمان با ۸ نفر بوده است.
وی با اشاره به ثبت ۴۴۷ حادثه غیرترافیکی ویژه در هفته گذشته و مصدومیت ۶۲۵ نفر، یادآور شد: در این حوادث نیز ۵۶۹ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۶۰ نفر نیز در محل، درمان شدند.
رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر لزوم رعایت موارد پیشگیری از غرق شدگی، آمار این حوادث در هفته گذشته را ۴۴ مورد اعلام و عنوان کرد: متأسفانه در این حوادث ۲۵ نفر دچار مصدومیت شدند و ۲۳ نفر نیز جان را از دست دادند. غرق شدگی، حدود ۱۰ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.