تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر : 3174

تکرار ادعاهای آمریکا علیه دمشق در سالروز حملات شیمیایی در غوطه شرقی

تکرار ادعاهای آمریکا علیه دمشق در سالروز حملات شیمیایی در غوطه شرقی

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در هشتمین سالگرد استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی دمشق با اشاره به اولین حمله شیمیایی در ۲۱ اوت ۲۰۱۳ به این منطقه، خواستار مسئول شناخته شدن نظام سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی شد. این

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در هشتمین سالگرد استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی دمشق با اشاره به اولین حمله شیمیایی در ۲۱ اوت ۲۰۱۳ به این منطقه، خواستار مسئول شناخته شدن نظام سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی شد.

این وزارتخانه با چشم پوشی از بمباران مناطق مسکونی سوریه توسط جنگنده‌های واشنگتن به بهانه مقابله با عناصر داعش و سرقت منابع نفتی این کشور مدعی شد:” بسیاری از جنایات نظام سوریه به سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد”!

وزارت خارجه آمریکا بر تلاش واشنگتن برای فرار نکردن عاملان این حملات از مجازات تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین خواستار برچیده شدن برنامه‌های سلاح‌های شیمیایی ادعایی نظام سوریه شد و بر ضرورت ایجاد یک راه حل سیاسی متناسب با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت درباره سوریه شد.

اوت ۲۰۱۳ کشتاری با سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی رخ داد که بنابر شواهد موجود از سوی گروه‌های تروریستی انجام شد، اما طبق معمول، غرب، انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه گرفت.

تروریست‌ها در طول سالیان گذشته بارها از طریق هماهنگی با گروه موسوم به کلاه سفیدها و به دستور آمریکا و سرویس اطلاعاتی ترکیه و برخی از کشورهای غربی از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند تا ارتش سوریه را به استفاده از این سلاح‌ها متهم کنند.

سوریه بارها بر مخالف قاطع خود با استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی تاکید کرده است. دمشق همچنین تاکید کرده است که قبلا از این تسلیحات استفاده نکرده و نخواهد کرد چون اصلا این تسلیحات را در اختیار ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.