تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 42764

توصیف مدیرکل صلیب سرخ از جنایات و بمباران‌های اخیر غزه

توصیف مدیرکل صلیب سرخ از جنایات و بمباران‌های اخیر غزه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این اظهارات رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پس از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی با پایان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای با حماس حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به غزه را از سر گرفت. مقام‌های بهداشت و درمان غزه اعلام کردند، صدها فلسطینی از زمان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این اظهارات رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پس از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی با پایان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای با حماس حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به غزه را از سر گرفت.
مقام‌های بهداشت و درمان غزه اعلام کردند، صدها فلسطینی از زمان پایان این آتش‌بس در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.
ماردینی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در محل اجلاس اقلیمی کاپ ۲۸ در شهر دوبی گفت: «ما گزارشات دقیقی نداریم اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که از سر گیری جنگ بار دیگر شدید بوده است.»
او با هشدار درباره اینکه درگیری‌ها کار را برای رساندن کمک بشردوستانه به غزه سخت می‌کند، گفت: «یک لایه جدید تخریب در حال شکل گیری روی ویرانی گستره و بی سابقه زیرساختهای حیاتی، محله‌ها و خانه‌های غیرنظامیان است.»
ماردینی وضعیت در نوار غزه را «مخروبه و مغشوش» خوانده و از فعال بودن ۱۳۰ کارمند کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در آنجا خبر داد.
ماردینی همچنین بیان داشت، مردم غزه «در ترس مداوم از مرگ خشونت‌آمیز زندگی می‌کنند» و برای زنده ماندن در ضمن کمبود غذا و آب ناشی از جنگ، نبرد می‌کنند و بیمارستان‌ها نیز در آنجا با منابعی محدود فعالیت دارند.
او خاطرنشان کرد: «همه چیز در غزه به نقطه شکستن رسیده است.»
آتش‌بس موقت اخیر در غزه از روز ۲۴ نوامبر شروع و بعد از دو بار تمدید تا روز جمعه گذشته اجرا شد و در جریان این آتش بس حماس و رژیم صهیونیستی به تبادل اسرا پرداختند و بعد از هفت روز میانجی‌گران نتوانستند بر سر تمدید آتش‌بس برای سومین بار توافق کنند.
صلیب سرخ که یک سازمان بی طرف مستقر در کشور سوئیس است به تسهیل این تبادل اسرا از جمله با منتقل کردن آنها کمک کرد.
ماردینی خاطرنشان کرد: «ما برای تسهیل هر چه بیشتر عملیات‌های آزادی اسرا در غزه و پیوند مجدد زندانیان فلسطینی با خانواده‌هایشان آماده هستیم.»
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.