تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 43756

توزیع روزانه ۱۴۰۰ تن گوشت گرم مرغ در آستانه شب یلدا

توزیع روزانه ۱۴۰۰ تن گوشت گرم مرغ در آستانه شب یلدا

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت بازار گوشت قرمز است. نوسان قیمت بالا بوده و قیمت‌ها در مناطق مختلف و استان‌های کشور متغیر است. در حال حاضر فروشگاه‌های پروتئین فروشی هر کیلو گوشت مرغ گرم را حدود ۱۰۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۵۴۰ تا ۵۶۰ و گوسفند ۵۷۰ (شقه) تا ۷۳۰ (ران) به فروش می‌رسد. جبرییل

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت بازار گوشت قرمز است. نوسان قیمت بالا بوده و قیمت‌ها در مناطق مختلف و استان‌های کشور متغیر است.
در حال حاضر فروشگاه‌های پروتئین فروشی هر کیلو گوشت مرغ گرم را حدود ۱۰۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۵۴۰ تا ۵۶۰ و گوسفند ۵۷۰ (شقه) تا ۷۳۰ (ران) به فروش می‌رسد.
جبرییل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی در تأمین و نظارت بر توزیع اعلام کرد: جهاد کشاورزی استان تهران با تلاش‌های شبانه روزی و جلسات مستمر با اتحادیه‌های کشتارگاه‌ها و مرغ و ماهی و سایر تشکل‌ها، روزانه ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تن گوشت مرغ گرم در سطح شهر تهران و ۱۶ شهرستان تابعه توزیع می‌کند و با وجود اظهارات برخی مسئولان، جهاد کشاورزی تنها متولی تأمین و مدیریت عرضه با قیمت مصوب بوده و نظارت بر مراکز عمده و خرده فروشی میادین میوه و تره بار از طریق جهاد کشاورزی منتج به عرضه مرغ به قیمت مصوب شده است.
وی ادامه داد: همچنین میادین میوه و تره بار عمده استان تهران و امین آباد به عنوان پایانه و سکوی عرضه وظیفه توزیع گوشت مرغ تأمین شده توسط جهاد کشاورزی استان را به کاسبان سطح شهر، اصناف، رستوران‌ها، پزنده‌ها، پادگان‌ها و سایر مراکز عرضه با قیمت عمده ۷۳ هزار تومان برعهده دارند.
برادری قیمت این کالای پروتئینی را در این میادین ۷۳ تا ۷۸ هزار تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، روزانه ۳۰۰ تن مرغ منجمد نیز در سطح میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شهرستان‌ها در حال عرضه است و قیمت‌ها تحت نظارت بازرسان قرار دارد.
وی نیاز روزانه استان تهران به گوشت مرغ را ۱۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: ۴۰ درصد این میزان با قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار به صورت عمده و خرده توزیع می‌شود و باقی نیز از طریق کشتارگاه‌های استان و استان‌های معین تأمین می‌شود و هیچ گونه کمبود یا محدودیتی در توزیع وجود ندارد.
وی همچنین از عرضه گسترده گوشت قرمز خبر داد و گفت: در حال حاضر به منظور تنظیم بازار، گوشت قرمز گوسفندی به صورت شقه با قیمت هر کیلوگرم ۲۸۲ هزار تومان، گوشت قرمز گوساله به صورت بسته بندی با قیمت ۲۹۹ هزار تومان و گوشت قرمز گوساله و گوسفند منجمد قطعه بندی با قیمت هر کیلوگرم از ۲۱۵ تا ۲۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.
برادری تاکید کرد: این اقلام با هدف سهولت در دسترسی شهروندان علاوه بر میادین، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شهرستان‌ها نیز بدون محدودیت در حال توزیع است و کمبودی در بازار نداریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با تاکید بر اینکه تأمین امنیت غذایی جامعه خط قرمز ماست، از برخورد جدی با هرگونه سودجویی، عرضه خارج از شبکه و تخلفات توسط بازرسان جهاد کشاورزی استان تهران با مشارکت بسیج اصناف و اتاق اصناف در آستانه شب یلدا خبر داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.