تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر : 40100

ملی‌پوش سابق کبدی: مرا به ناحق از تیم ملی خط زدند تا بازیکنان خودشان را ببرند

ملی‌پوش سابق کبدی: مرا به ناحق از تیم ملی خط زدند تا بازیکنان خودشان را ببرند

محسن مقصودلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت خط خوردنش از اردوی تیم ملی کبدی و غیبت در بازیهای آسیایی اظهار کرد: سال گذشته که از هندوستان برگشتیم ۲ تا ۳ اردوی اول را نرفتیم و بازیکنان استراحت کردند، تعدادی از بازیکنان با سرمربی قرارداد داشتند و تعدادی دیگر همچون ماهان، فاضل اتراچالی یا خود

محسن مقصودلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت خط خوردنش از اردوی تیم ملی کبدی و غیبت در بازیهای آسیایی اظهار کرد: سال گذشته که از هندوستان برگشتیم ۲ تا ۳ اردوی اول را نرفتیم و بازیکنان استراحت کردند، تعدادی از بازیکنان با سرمربی قرارداد داشتند و تعدادی دیگر همچون ماهان، فاضل اتراچالی یا خود من که در لیگ ستارگان بازی کرده بودیم تقریبا در حدود ۲۶ نفر به اردو دعوت شدیم که بعد از ۲ مرحله اردو چند نفر خط خوردند و  ۲۲ نفر شدیم که این تعداد تا مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی که تیر برگزار شد در اردو بودیم تا این که به من و ۹ بازیکن باتجربه دیگر  گفتند قرار نیست شما به مسابقات آسیایی اعزام شوید و به جای شما چند بازیکن جوان را با هدف  ارزیابی و محک آن ‌ها اعزام خواهیم کرد که البته با این نفرات به نتیجه‌ای که می خواستند دست پیدا نکردند و از ۶ مهاجمی که برده بودند تنها عملکرد ۲ مهاجم خوب بود و بقیه تقریبا به عنوان توریست رفته بودند!
وی گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا در کره، تیم دو بار به هندوستان باخت و وقتی به ایران بازگشت ترکش‌هایش را من و سایر بازیکنان باتجربه خوردیم که به این مسابقات اعزام نشده بودیم. ما را از تیم به ناحق خط زدند و همان ترکیبی که عملکرد ضعیفی در کره جنوبی داشت دوباره به مسابقات آسیایی اعزام شد. مجددا از همان نقطه که در کره ضربه خورده بودند در این مسابقات نیز همان اشتباهات را بدون هیچ گونه برنامه و تاکتیکی تکرار و دوباره دیدار را به هندوستان واگذار کردند.
مقصودلو ادعا کرد: سرمربی تیم از قبل گفته بود که دیگر برای من مهم نیست که دوره بعد حضور داشته باشم یا خیر واقعا خسته شده‌ام و امسال تنها به دنبال جوانگرایی تیم هستم. در حقیقت او تحت عنوان باشگاهش با برخی بازیکنان قرارداد چند ساله منعقد کرده بود و در این مدت بازیکنان در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کردند باید  ۵ تا ۲۰ درصد سهم خود را تحت عنوان حق رشد پرداخت می‌کردند.
وی اظهار کرد: سرمربی تیم ملی دوره قبل در بازی‌های آسیایی طلا گرفته بود و یک پوئن مثبت داشت و الان می‌توانست بازیکنان را آن طور که دوست داشت گزینش کند و عقیدش این بود که اگر نتیجه نمی‌گرفت ادعای جوانگرایی می‌کرد و اگر نتیجه می‌گرفت به هدفش رسیده بود. بازیکنی که اصلا به تیم ملی دعوت نشده بود، شب قبل از اردوی سوم قراردادبست و به اردوی تیم ملی دعوت شد و حتی به مسابقات قهرمانی آسیا کره‌جنوبی اعزام شد و برای بازیهای آسیایی هانگژو در دقیقه ۹۰ خط خورد. خط خوردنش هم اعزام یک بازیکن دیگر با رانت از استان دیگری بود وگرنه به بازیهای آسیایی هم اعزام می‌شد.
مقصودلو افزود: یک بازیکنی که در اردوی آخر مصدوم شده بود و نه در آسیایی کره و نه در اردوها از بازیکنان امتیاز می‌گرفت، با خیال راحت می‌گفت که به هانگژو اعزام می‌شود.
عضو تیم ملی کبدی در مورد انتخاب بازیکنان ایرانی برای حضور در لیگ هند گفت: ۲-۳ سال قبل ۱۵ نفری برای حضور در لیگ هند معرفی شدند که ۵-۶ نفر جدید بودند، یکی پسر عمه رییس فدراسیون، دیگری خواهرزاده هیات رییسه و دیگری هم استانی‌ مسئول دیگری بود. سال گذشته این تعداد تا ۲۰ نفر افزایش پیدا کرد و از این تعداد ۱۵ نفر در حقیقت توریست بودند و اصلا در لیگ هند بازی نمی‌کردند اما مسئولان می‌گفتند اینها گناه دارند و بازیکن جدید بفرستیم. در حالی که اصلا تیمهای هندی برخی از آنها را انتخاب نکردند و تعدادی تیم هندی هم برای اینکه باید لژیونر روی نیمکت داشته باشند، مجبور شدند تعدادی بازیکن ایرانی را انتخاب کنند چرا که بهتر از بازیکنانی مانند بنگلادشی‌ها هستند.
او ادامه داد: بعد سوزنشان روی من گیر کرد که من به لیگ هند نروم و بازیکن دیگری جای من برود. در حالی که به دکتر اورسجی می‌گفتم ۱۵-۱۶ نفر توریست می‌روند و اصلا بازی به آنها نمی‌رسد، آنها را جابجا کن که می‌گفت نه گناه دارند. گفتم “دکتر این لیگ ستارگان هند است، لیگ بیچاره‌گان نیست که هرکس گناه دارد، برود، من در سید برتر هستم چرا با زندگی من بازی می‌کنید.”
مقصودلو خاطرنشان کرد: یک رشته ورزشی به نام کوکو داریم. یک بازیکن که مال سیستان و بلوچستان بود ۳ ماه پیش به مسابقات آسیایی کوکو در هندوستان رفته بود و بعد از بازگشت اسم او را برای لیگ ستارگان هند دادند. دیگر نمی‌دانیم این بازیکن از کجا درآمد. مثل این می‌ماند که سعید معروف به فوتبال برود و یک فوتبالیست رییس فدراسیون والیبال شود به خاطر این که مثلا یک مسئول گفته است. مگر همچین چیزی داریم.
وی در ادامه ادعا کرد: امسال آقای عباس اورسجی رئیس فدراسیون ۲۰ بازیکن برای لیگ هند فرستاد که ۶- ۷ نفر را نخریدند چون رزومه‌ای نداشتند و سابقه تیم ملی نداشتند. یکی پسر عمه رییس فدراسیون و دو تا برای نقده بودند که همشهری یکی از آقایان بودند. از ۱۴ نفری که تیمهای هندی خریدند، ۶-۷ نفر توریست خواهند بود و چون تیمها باید لژیونر داشته باشند با آنها قرارداد می‌بندند و باید روی نیمکت بنشینند. با این اتفاقات من کبدی را کنار گذاشتم.
وی در خصوص مبلغ قراردادش ادعا کرد: سال گذشته فدراسیون ۲۵ درصد از ما مالیات گرفت که از این مبلغ ۵ درصد به ما تخفیف دادند و ۲۰ درصد مالیات گرفتند. در حقیقت ۲۰ درصد فدراسیون و ۳۰ درصد هم هندوستان از ما مالیات گرفت. در واقع 50 درصد قراردادم را پارسال گرفتم اما نمی‌دانم چطوری است که مالیات را دولت باید بگیرد نه فدراسیون.
عضو تیم ملی کبدی خاطرنشان کرد: یک تعداد از بازیکنان که ۳ سال است کبدی را شروع کرده‌اند روی حساب رابطه نه به حساب فنی بودن به مسابقات هند معرفی می‌شوند تا مبلغی را بگیرند و به ایران برگردند. شاید فقط به خاطر این که رییس فدراسیون دل همه استان‌ها را بدست آورد و رای تمام استان‌ها را برای دوره بعد داشته باشد. ورزش من که تمام شد اما این مسائل را بازگو می‌کنم که حداقل با بعدی‌ها این کار را نکنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.