تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 47966

تماس‌های وزیر دفاع اوکراین با همتایان آمریکایی و انگلیسی

تماس‌های وزیر دفاع اوکراین با همتایان آمریکایی و انگلیسی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین در یک گفت‌وگوی تلفنی با گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس و دریاسالار آنتونی راداکین، فرمانده نیروهای مسلح این کشور شرکت کرد. اومروف همچنین تماسی تلفنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا داشت و وضعیت عملیاتی و نیازهای فوری را به اطلاع طرفین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین در یک گفت‌وگوی تلفنی با گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس و دریاسالار آنتونی راداکین، فرمانده نیروهای مسلح این کشور شرکت کرد.
اومروف همچنین تماسی تلفنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا داشت و وضعیت عملیاتی و نیازهای فوری را به اطلاع طرفین رساند.
آنها همچنین در مورد امکانات اجرایی در چارچوب ائتلاف توسعه توانمندی‌های دریایی گفت‌وگو کردند. وزیر دفاع اوکراین گفت: «ما باید موفقیت اوکراین را در نابودی ناوگان روسیه افزایش دهیم. ما از بریتانیا به خاطر اختصاص ۲۰۰ میلیون پوند برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای اوکراین سپاسگزاریم. این کمک قابل توجهی است.»
همچنین وزیر دفاع اوکراین، وضعیت کنونی جبهه جنگ را به اطلاع وزیر دفاع آمریکا رساند و آنها تغییرات در مهم‌ترین حوزه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند. وزیر دفاع اوکراین گفت که کار مشترک برای تامین نیازهای نیروهای مسلح و افزایش توانمندی ارتش اوکراین ادامه دارد.
رایزنی‌ نظامیان ارشد اوکراین با آمریکا و انگلیس در شرایطی انجام می‌شود که ارتش اوکراین وضعیت مطلوبی ندارد.
تلویزیون سی‌ان‌ان دوشنبه گزارش داد که پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر «آودیوکا»، مجموعه‌ای از پیشروی‌های سریع روسیه خط دفاعی جدید اوکراین را به چالش کشیده و موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص تاکتیک‌های کی‌یف شده است.
یک افسر اوکراینی در خط مقدم اذعان کرد: «ما می‌توانیم برتری روسیه را در پرسنل، توپخانه و خودروهای زرهی آن احساس کنیم. آنها کم‌کم پیشروی می‌کنند. ما در اینجا گزینه‌های زیادی نداریم. یا باید به عقب بازگردیم، یا منتظر باشیم که کشته شویم.»
ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرماندهی کل ارتش اوکراین هفته گذشته ضمن شکایت از محاسبات اشتباه فرماندهان اوکراینی که بر «ثبات دفاعی در برخی مناطق» تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: «وضعیت در مناطق آودیوکا و زاپوریژیا متشنج است.»
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.