تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 42069

بیمه‌ها باعث خروج پزشکان از بخش دولتی می‌شوند

بیمه‌ها باعث خروج پزشکان از بخش دولتی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مدرکیان، با بیان اینکه تأخیر سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات پزشکان باعث خروج پزشکان از بخش دولتی می‌شود، گفت: این تأخیر مشکل پزشکان را مضاعف کرده است به طوری که ماندگاری پزشکان در بخش‌های دولتی بسیار سختی شده است، یعنی هم اینک اگر بتوانیم با تعرفه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مدرکیان، با بیان اینکه تأخیر سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات پزشکان باعث خروج پزشکان از بخش دولتی می‌شود، گفت: این تأخیر مشکل پزشکان را مضاعف کرده است به طوری که ماندگاری پزشکان در بخش‌های دولتی بسیار سختی شده است، یعنی هم اینک اگر بتوانیم با تعرفه دولتی، پزشک را در بخش دولتی نگه داریم کار بسیار سختی است؛ چنانچه پرداختی‌ها نیز به موقع نباشد همین تأخیر در پرداخت مطالبات باعث خروج پزشکان از بخش دولتی می‌شود، موضوعی که تهدید بزرگی برای خالی شدن بخش دولتی از پزشکان است.
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه خروج پزشکان از بخش دولتی آسیب بزرگی را متوجه نظام سلامت کشور می‌کند، اظهار داشت: مسئله تأخیر سازمان‌های بیمه در پرداخت مطالبات پزشکان از یک سو و نیز غیر واقعی بودن تعرفه‌ها باعث آسیب به سیستم درمان دولتی شده است البته بخش خصوصی نیز از این مسئله مستثنی نیست. در شرایطی که امکان پرداخت به موقع مطالبات پزشکان فراهم نباشد چه بخواهیم و چه نخواهیم درصدی از اعضای جامعه پزشکی به سمت و سویی سوق پیدا می‌کنند که بتوانند پول شأن را وصول کنند در این میان درصدی از جامعه پزشکی مجبورند یا قراردادشان را با بیمه‌ها لغو کنند و با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند یا به اشکال دیگری سعی می‌کنند جبران خسارت کنند.
مدرکیان با تاکید بر اینکه تأخیر ۶ یا ۷ ماهه سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت معوقات جامعه پزشکی در شرایط اقتصادی فعلی جامعه مطلقاً پذیرفته نیست، عنوان کرد: این آسیب در بخش دولتی چندین برابر و در بخش خصوصی نیز بسیار زیاد است اما چون در بخش خصوصی مقدار پرداختی سازمان بیمه عدد پایین‌تری است این آسیب به نسبت بخش دولتی کمتر است.
وی گفت: در چنین شرایطی که بیمه تأمین اجتماعی مطالبات پزشکان را تأخیر ۶ الی ۷ ماه پرداخت می‌کند بروز پدیده دریافت تعرفه خارج از روال قانونی و نیز لغو قرارداد با بیمه‌ها دور از انتظار نیست که در هر دو حالت هم به ضرر حوزه سلامت هم به ضرر مردم است. برای همین نیز پرداخت به موقع سازمان‌های بیمه‌گر خدمت به حوزه سلامت و مردم است چون اغلب مردم نیاز دارند از خدمات سازمان‌های بیمه‌گر استفاده کنند. اما وقتی بیمه‌ها به قول‌شان عمل نمی‌کنند طبعاً پزشکان نیز تمایلی به همکاری با بیمه‌ها نخواهند داشت و بدین ترتیب یک آسیب چندوجهی متوجه هم پزشکان، مردم و هم بیمه‌ها خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.