تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 44957

بیش از ۱۰۲ هزار تن آبزی در ۹ماهه سال صادر شد/سهم بالای زینتی‌ها

بیش از ۱۰۲ هزار تن آبزی در ۹ماهه سال صادر شد/سهم بالای زینتی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح اله لطیفی، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره آمار صادرات آبزیان به مهر گفت: صادرات محصولات شیلاتی در ۹ ماه نخست امسال ۱۰۲ هزار و ۳۵۲ تن به ارزش ۲۲۸ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۲ دلار بود. وی درباره نوع آبزیان افزود: از

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح اله لطیفی، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره آمار صادرات آبزیان به مهر گفت: صادرات محصولات شیلاتی در ۹ ماه نخست امسال ۱۰۲ هزار و ۳۵۲ تن به ارزش ۲۲۸ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۲ دلار بود.
وی درباره نوع آبزیان افزود: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماهی زینتی ۳۲۸ تن، کپور ۱۴ هزار و ۳۶ تن، قزل‌آلا ۱۰ هزار و ۷۶۵ تن، حلوا ماهیان ۳۴۹ تن و ماهی‌های پهن ۵ هزار و ۶۷۲ تن صادر شده است.
وی درباره صادرات سایر آبزیان نیز گفت: سگ ماهی ۲۳ هزار و ۴۴۹ تن، مار ماهی ۹۹۴ تن، ماهی سی‌باس ۲۲ تن، شاه ماهی و ساردین ۱۱ هزار و ۵۰۵ تن، ماهی به شکل فیله ۹ تن، ماهی‌های خشک شده ۳۳۵ تن، خرچنگ صخره‌ای ۱.۲ تن و میگو ۲۳ هزار و ۲۸۸ تن تا پایان آذر صادر شده است.
لطیفی درباره آمار صادرات تون‌ماهیان اضافه کرد: تون‌ماهیان ۵ هزار و ۳۶۸ تن، شبه تون‌ماهیان یک هزار و ۹۳۲ تن و جگر و تخم ماهی ۵۷ تن در ۹ ماهه نخست سال به کشورهای مختلف صادر شد.
آمار صادرات کنسرو ماهی
افزایش قیمت تمام شده تولید در کشور سبب شده تا کشورهای رقیب سهم ایران را در بازارهای همسایه از جمله عراق و افغانستان از آن خود کنند. لبنیات، انواع کنسرو و… هم در بازار داخل و هم صادرات با ریزش تقاضا رو به رو شده‌اند.
به گفته سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ۹ ماهه نخست سال، یکهزار و ۹۸۲ تن کنسرو ماهی تن، کنسرو بادبان ماهی ۴۹۵ تن، سایر فراورده‌های کنسرو ماهی ۲۹۱ تن، خاویار ۳ هزار و ۵۷۲ کیلو گرم و کنسرو بدل خاویار (تخم سایر ماهی‌ها) ۸۰۰ کیلو گرم از ایران به بازارهای هدف صادر شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.