تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 37159

ایران، در میان اعضای جدید بریکس

ایران، در میان اعضای جدید بریکس

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه برزیلی OUL با استناد به یک سند ائتلاف بریکس که آن را رویت کرده، گزارش داد که آرژانتین، ایران، عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی اعضای جدید این ائتلاف خواهند بود. طبق گزارش این رسانه، کشورهای جدید شرکت کننده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه برزیلی OUL با استناد به یک سند ائتلاف بریکس که آن را رویت کرده، گزارش داد که آرژانتین، ایران، عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی اعضای جدید این ائتلاف خواهند بود.
طبق گزارش این رسانه، کشورهای جدید شرکت کننده بر اساس موقعیت جغرافیایی انتخاب شده اند. یک کشور آفریقایی دیگر نیز ممکن است به این فهرست به منظور حفظ توازن جغرافیایی افزوده شود.
سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران نیز برای شرکت در نشست بریکس راهی ژوهانسبورگ شد.
بریکس یک سازمان بین‌المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن ۲۰۰۶ در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال ۲۰۰۹، کشورهای بریکس هر سال اجلاس‌های سران خود را برگزار می‌کنند.
اجلاس فعلی بریکس ۲۲ تا ۲۴  اوت در ژوهانسبورگ برگزار می شود. رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در آن حضور دارند. روسیه توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نمایندگی می‌شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت خواهد کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.