تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 41244

بهترین گزینه برای بوکس مربی خارجی است/ نهرودی از خود گذشتگی کند و بماند

بهترین گزینه برای بوکس مربی خارجی است/ نهرودی از خود گذشتگی کند و بماند

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد خوب تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ قزاقستان توضیح داد: برای این تیم مسابقات انتخابی قهرمانی کشور برگزار نشد و ما مجبور شدیم در چهار مرحله مسابقه انتخابی بگذاریم. هر پنج‌شنبه و جمعه تا اواخر اردیبهشت ماه ۴ هفته انتخابی گذاشتیم و نفرات برتر

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد خوب تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ قزاقستان توضیح داد: برای این تیم مسابقات انتخابی قهرمانی کشور برگزار نشد و ما مجبور شدیم در چهار مرحله مسابقه انتخابی بگذاریم. هر پنج‌شنبه و جمعه تا اواخر اردیبهشت ماه ۴ هفته انتخابی گذاشتیم و نفرات برتر را در اردو نگه داشتیم. تقریبا در اردوی نهایی ۲۱ نفر را در اردو داشتیم که بهترین‌های ایران بودند. ۱۰ نفر انتخاب شدند و از بین آن‌ها ۹ نفر به مسابقات اعزام شدند که خوشبختانه نتایج خوبی کسب شد.
* مربی پایه خارجی بیاوریم
او در پاسخ به این سوال که الان و با توجه به کار کردنش در رده پایه چه پیشنهادی برای پیشرفت این رشته دارد، توضیح داد: ما همیشه در رده پایه مشکل داشته‌ایم و همیشه گفته‌ام که اگر مربی خارجی میاوریم باید در پایه باشد و سرمایه گذاری کنیم. الان هم این اعتقاد را دارم که اگر آینده بوکس را می‌خواهیم باید مربی پایه خارجی بیاوریم و سرمایه‌گذاری کنیم. باید با یک برنامه دو تا چهار ساله با آن مربی کار کنیم و صبر داشته باشیم تا حاصل این سرمایه گذاری را ببینیم.
* از کار با نوجوانان راضی هستم
سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان ایران، درباره کار با رده‌های پایه نیز گفت: از اینکه با این نوجوانان کار می‌کنم راضی هستم هرچند که کار در این رده سخت است. با این حال می‌دانم که نتیجه خوبی خواهد داشت و امیدوارم فدراسیون و مسئولان ورزش به بحث پایه از نونهالان و نوجوانان گرفته تا جوانان و امیدها، توجه بیشتری کنند. البته اگر به فکر آینده بوکس هستند.

* فدراسیون برنامه بلند مدت دارد
او در واکنش به این موضوع که با توجه به عدم برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور امکان دارد یکسری استعداد شانس حضور در تیم ملی را از دست داده باشند، اظهار کرد: در فدراسیون یک فرد کم تجربه آمده است، اما او قهرمان این رشته بوده و زمان کمی داشته و دارد. او برنامه ریزی طولانی مدت دارد و باید زمان بدهیم. مطمئنم قهرمانی کشور برگزار خواهد شد و این استعدادها در مسابقات قهرمانی کشور دیده می‌شوند. اگر ما بودیم و لیاقت داشتیم، آن‌ها را انتخاب می‌کنیم و داخل اردو خدمتشان هستیم. 

بیشتر بخوانید:                          نتیجه درخشان نوجوانان بوکس در قهرمانی آسیا/ عملکرد ناامیدکننده جوانان

* مربیان رده‌های پایه بوکس مثل زنجیره هستند
احدی در مورد ضعف ورزش ایران در بحث انتقال استعدادهای جوان از رده‌های پایه به بزرگسالان نیز گفت: یک اتفاق خوبی که در بوکس افتاده، مربیان به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که همه باهم هماهنگی دارند و در همه رده‌های سنی مثل زنجیره باهم کار می‌کنند. سعی کرده‌ایم به هم کمک کنیم تا به بوکس خدمت شود. این تیمی که برای نوجوانان انتخاب شد جوری تنظیم شده که سال بعد هم در نوجوانان هستند و قطعا در آسیا باز هم درخشش آن‌ها را می‌بینیم. بعد از آن هم تحویل رده جوانان می‌دهیم. امیدوارم مربیان تیم جوانان هم با همین رویه که فدراسیون در پیش دارد این استعدادها را تحویل تیم بزرگسالان دهند تا خدایی ناکرده از قهرمانی دور نشوند.
* زمان تغییر نسل در بوکس نیست
کارشناس بوکس ایران در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران در شرایط کنونی و با توجه به نتایج کسب شده در مسابقات اخیر نیازمند تغییر نسل است؟ توضیح داد: الان زمانی نیست که بخواهیم تغییر در تیم ایجاد کنیم چون زمانی تا انتخابی المپیک باقی نمانده و دو سه ماه دیگر اولین مرحله است. زمانی برای تغییر نسل، مربی و … نداریم. حتی آوردن مربی خارجی هم برای رده بزرگسالان نمی‌تواند در این مدت کوتاه مثبت باشد، اگر مربی خارجی می‌آوریم برای رده‌های پایه بیاوریم یا اینکه با برنامه بلند مدت مربی خارجی بیاوریم تا بلند مدت کار کند. برنامه چهار ساله از او بخواهیم و برای ما هم مهم نباشد که در این دو مرحله سهمیه می‌گیرد یا نه.

* نهرودی از خود گذشتگی کند
در حال حاضر نهرودی از سمت سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان استعفا داده است. احدی درباره این موضوع نیز گفت: آقای نهرودی همان اول هم قبول نمی‌کرد و با اصرار اعضای شورای فنی مسئولیت را قبول کرد. به نظرم حالا که نهرودی این گذشت را کرده، بهتر است این دو مرحله انتخابی را هم به عنوان سرمربی قبول کند و منت سر بوکس بگذارد. امیدواریم که او با تیم ملی سهیه المپیک بگیرد و اگر هم نگرفت بعد از آن فدراسیون برای مربی خارجی برنامه‌ریزی کند.
* مربی خارجی بهترین گزینه است
احدی افزود: الان جامعه بوکس طلبش آوردن مربی خارجی است و فدراسیون هم دنبال انجام این کار است. کار درستی است چون هر مربی ایرانی که مسئولیت را قبول کند حواشی زیادی برای فدراسیون دارد. باور کنید من با کسی مشکل ندارم و مصاحبه‌ای هم نمی‌کنم. کسی با من کاری ندارد و من هم با کسی کاری ندارم. اگر مربی داخلی بیاید حواشی در تیم ملی زیاد می‌شود، الان که فضا آرام هست، بهترین گزینه مربی خارجی است. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.