تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۰
کد خبر : 8897

بهترین وزنه‌بردار لیگ برتر: اولویتم در قهرمانی جهان اول مدال است بعد شکستن رکورد دنیا

بهترین وزنه‌بردار لیگ برتر: اولویتم در قهرمانی جهان اول مدال است بعد شکستن رکورد دنیا

رسول معتمدی در گفتگو با ایسنا درباره ی عملکرد خود در مرحله اول لیگ برتر وزنه برداری که بهترین وزنه بردار شد و در فاصله یک ماه مانده تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان رکورد مجموع ۴۰۵ کیلوگرم را ثبت کرد، گفت: از عملکرد خودم  در یک ضرب راضی بودم اما در دوضرب یک مقدار دچار

رسول معتمدی در گفتگو با ایسنا درباره ی عملکرد خود در مرحله اول لیگ برتر وزنه برداری که بهترین وزنه بردار شد و در فاصله یک ماه مانده تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان رکورد مجموع ۴۰۵ کیلوگرم را ثبت کرد، گفت: از عملکرد خودم  در یک ضرب راضی بودم اما در دوضرب یک مقدار دچار مشکل شدم. مسابقه ۱۰ صبح برگزار شد و زمان خوبی نبود که یک وزنه بردار بخواهد فشار زیادی بیاورد با این حال مسابقه را خوب تمام کردم و رکورد مجموع ۴۰۵ کیلوگرم، قدم مثبتی برای حضور در قهرمانی بزرگسالان جهان بود. به نظرم لیگ محک خوبی برایم بود و امیدوارم نتیجه اش در قهرمانی جهان کسب یک مدال خوش رنگ باشد.

معتمدی در پاسخ به این پرسش که در دسته ۱۰۲ کیلوگرم قهرمانی جهان وزنه های بهتری می زند؟ بیان کرد: در تمرینات به وزنه های بیشتر از این حمله کرده بودم. امیدوارم در سه هفته آخر هم تمرینات خوبی داشته باشم. با توجه به اینکه برای اولین بار در قهرمانی بزرگسالان جهان شرکت می کنم، اولویتم کسب مدال بزرگسالان جهان است و البته نیم نگاهی به  شکستن رکورد دوضرب  و مجموع جهان هم دارم.

 قهرمان بزرگسالان آسیا در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای تغییر وزن و حضور در یک وزن المپیکی دارد تا بتواند در بازی های آسیایی شرکت کند و به دنبال گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۲۴ نیز باشد؟ تصریح کرد: من به دنبال گرفتن مدال های بهتر در رده بزرگسالان هستم. فعلا در قهرمانی جهان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شرکت می کنم سپس منتظرم اوزان بازی های آسیایی و المپیک ۲۰۲۴ اعلام شود. اوزان پیشنهادی اعلام شد که مورد موافقت قرار نگرفت. اوزان جدید اعلام شود براساس صلاح دید کادرفنی، فدراسیون و مربیانم بهترین تصمیم را در مورد تغییر وزن می گیرم. اگر دسته ۱۰۹ کیلوگرم المپیکی باشد به این وزن می آیم.

او در مورد اینکه در صورت المپیکی شدن دسته ۱۰۹ کیلوگرم، کار او برای رسیدن به مدال سخت است، گفت: سطح رقابت دردسته ۱۰۹ کیلوگرم بالا است. ازبکستان دو وزنه بردارخیلی خوب (نورالدینوف  و ژورائف) در این وزن دارد. وزنه بردار چین هم مدعی است.  اگر دسته ۱۰۹ کیلوگرم در بازی های آسیایی باشد قطعا این سه نفر برای مدال رقابت دارند. اگر دسته ۱۰۹ کیلوگرم در بازی های آسیایی باشد اما در المپیک ۲۰۲۴  دسته وزنی پایین تری انتخاب شود، وزنم را در همان دسته وزنی پایین نگه می دارم و با همان وزن در بازی های آسیایی در دسته ۱۰۹ وزنه می زنم مانند لیگ که وزنم ۱۰۳ کیلوگرم بود اما در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه زدم. در هر صورت همه چیز بستگی به این دارد چه وزن هایی برای بازی های آسیایی و المپیک ۲۰۲۴ انتخاب شوند.

وزنه بردار تیم ذوب آهن در مورد رقابت میلی متری تیمش با تیم فودلادین ذوب آمل  برای کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر گفت: کادرفنی، تیم ذوب آهن را روی قهرمانی بسته است. مشکلی که تیم در هفته اول پیدا کرد نتوانست برای نفراتی که  در اردوی تیم ملی نبودند اردو بگذارد و کنترل وضعیت وزنه برداران هم از راه دور سخت است. بیشترین ضربه را تیم از طرف نفراتی خورد که دراردو نبودند و چهار وزنه بردار ملی پوش ذوب آهن بهترین عملکرد را داشتند.  ما همه تلاش می کنیم در هفته های بعدی نتایج خوبی برای تیم ذوب آهن بگیریم و امیدوارم با آقای جباری هم همکاری شود تا اردو برگزار کند.

او در پایان گفت: از همه کسانی که من را حمایت کردند تشکر می کنم. من در این مسیر تنها نیستم و یک مجموعه پشت من است. از رییس فدراسیون  و کادرفنی گرفته تا مربیانم در شهرستان و خانواده ام برایم زحمت کشیدند و امیدوارم جواب زحماتشان را با یک مدال خوب در قهرمانی جهان بدهم.

 انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.