تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 32842

بسکتبال ایران بلاتکلیف، سرمربی ترکیه‌ای تماشاگر مسابقات دو!

بسکتبال ایران بلاتکلیف، سرمربی ترکیه‌ای تماشاگر مسابقات دو!

به گزارش ایسنا، در حالی که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ در تلاش هستند تا با برنامه‌های از پیش تعیین شده، خود را برای حضور موفق در این رقابت‌ها آماده کنند، به نظر می‌رسد که اصلا برنامه‌ای برای تیم ملی ایران وجود ندارد. نکته قابل توجه اما خروج «هاکان دمیر» از ایران

به گزارش ایسنا، در حالی که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ در تلاش هستند تا با برنامه‌های از پیش تعیین شده، خود را برای حضور موفق در این رقابت‌ها آماده کنند، به نظر می‌رسد که اصلا برنامه‌ای برای تیم ملی ایران وجود ندارد.
نکته قابل توجه اما خروج «هاکان دمیر» از ایران است که به صورت دقیق نیز مشخص نیست چه زمانی به تهران برمی‌گردد تا برنامه‌های خود را برای سر و سامان دادن به وضعیت تیم ملی شروع کند.
اکثر کشورهای حاضر در جام جهانی اردوها و بازی‌های تدارکاتی خود را به صورت قطعی مشخص کرده‌اند، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی این روزها به جای این که در فرصت کم باقی مانده تا جام جهانی تمرکز خود را روی شرایط بسکتبال ایران بگذارد، در حال تماشای مسابقات دوی ماراتن به میزبانی ترکیه است.

دمیر در صفحه اینستاگرام خود، تصاویری از برگزاری مسابقات دوی مارتن ترکیه را منتشر کرد.

اصلی‌ترین دلیل برکناری سعید ارمغانی از هدایت تیم ملی، نقدهایی مبنی بر شناخت نداشتن او از بسکتبال ایران بود. حال با توجه به این که کم‌تر از ۸۵ روز تا شروع جام جهانی زمان باقی است، باید این سوال را مطرح کرد که آیا «دمیر» به شناخت کافی از بسکتبال ایران می‌رسد؟

بیشتر بخوانید:                            ایزد پناه: مربی ترکیه‌ای معجزه نمی‌کند/ تیم ملی بسکتبال خانه تکانی می‌خواهد

محمدمهدی ایزدپناه، سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران در این رابطه گفت: در انتخاب ارمغانی باید دقت نظر بیشتری می‌کردیم. اگر می‌گوییم شناخت نداشتند، چرا انتخابش کردیم؟ حالا که انتخاب کردیم باید اجازه می‌دادیم ادامه دهد و این نظر من است. باید به ارمغانی فضای کار بیش‌تر می‌دادیم که تفکرات خود را پیاده کند. می‌شد یک مربی تمرین دهنده خوب خارجی بیاوریم تا کنار ارمغانی باشد. من به اینجور مهره‌سوزی‌ها اعتقاد ندارم.
او افزود: همین الان که این مربی ترک (هاکان دمیر) را آورده‌اند و می‌گویند مربی خوبی است، در دو – سه ماه نمی‌شود از او انتظار معجره داشت. وضعیت ما مشخص است و تیم‌های هم‌گروه ما تیم‌های قدرتمندی در جهان هستند و صعود از این گروه کار بسیار دشواری است. فکر نمی‌کنم این مربی در جام جهانی خیلی توانمندتر از ارمغانی عمل کند،‌ چون زمان کمی دارد.

هم‌چنین حمیدرضا کلاسنگیانی، کارشناس بسکتبال ایران، درباره تغییرات ایجادشده و انتخاب هاکان دمیر به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: به هر حال تصمیمی بود که گرفته شد و باید احترام گذاشت. با این حال باید ببینیم فدراسیون چه هدفی را دنبال می‌کند و از انتخاب این مربی خارجی چه چیزی می‌خواهد.
او افزود: به هر حال همه ما باید بدانیم که تیم ملی ایران در حال گذار است و تلاش می‌کنیم تا یک نسل را عوض کنیم که آینده را از دست ندهیم. به همین منظور می‌طلبد که همه دست‌به‌دست هم بدهیم تا با علم روز پیش برویم.

بیشتر بخوانید:                           سرپرست اسبق تیم ملی بسکتبال: نمی‌دانم هدف فدراسیون از آوردن دمیر چیست

ضمن این که باید صبر کرد و دید فدراسیون ایران چه زمانی راجع به قرارداد این سرمربی ترکیه‌ای شفاف‌سازی می‌کند؟ چرا که فدراسیون بسکتبال دلیل و هدف اصلی خود از تغییرات پیش آمده در کادرفنی تیم ملی را اعلام نکرده است.
سوال اصلی کارشناسان بسکتبال این است که آیا فدراسیون تصمیم داشته تنها از «هاکان» در مسابقات جام جهانی استفاده کند؟ یا این که تصمیم دارد با این سرمربی ترکیه‌ای تغییراتی بنیادی در بسکتبال ایران ایجاد کند که در این صورت نیز باید روند کاری خود را شفاف کند.

بیشتر بخوانید:
                           انتقاد علی توفیق از فدراسیون بسکتبال: به مربیان ایرانی توهین نکنید

علی توفیق درباره برکناری سعید ارمغانی و انتخاب «هاکان دمیر» به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳، اظهار کرد: ابتدا باید ببینیم فدراسیون چه نقشه، برنامه و هدفی از این انتخاب و تغییرات داشته است. بسکتبال ترکیه مطمئنا از تیم‌های خوب اروپا است و جزو تیم‌های مطرح جهان و اروپا به شمار می‌رود، قطعا کسانی هم که عهده دار این تیم‌ها بوده‌اند مربیان با قدرت هدایت تیم ملی و باشگاه‌های مختلف هستند. با این حال اما باید دید هدف چه بوده است؟
او ادامه داد: به عنوان مثال باید از فدراسیون سوال کرد که چه برنامه‌ای داشته که مربی و تمرین دهنده را از ترکیه انتخاب کرده‌اند. بنده هیچ اطلاعات دقیقی ندارم چون درگیر مسابقات لیگ بودم، اما به نظر من هدف فدراسیون از این نوع تغییر هر چیزی هست به‌جز مسائل فنی بوده که باید از زبان رئیس فدراسیون بشنوید که هدف از این تغییر چیست. چون رئیس فدراسیون خودشان را از نسل طلایی می‌دانند و بسکتبال را می‌شناسند، بهتر است دقیقا به این مسائل پاسخ دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.