تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 43754

بریتیش پترولیم عبور نفت از دریای سرخ را متوقف کرد

بریتیش پترولیم عبور نفت از دریای سرخ را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گاردین، شرکت نفتی چند ملیتی بریتیش پترولیم اعلام کرد که به خاطر بالا گرفتن تنش در منطقه دریای سرخ به طور موقت حرکت محموله‌های نفتی و گازی‌اش از این منطقه را متوقف کرده است. این شرکت حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های با مقصد سرزمین‌های اشغالی را دلیل این

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گاردین، شرکت نفتی چند ملیتی بریتیش پترولیم اعلام کرد که به خاطر بالا گرفتن تنش در منطقه دریای سرخ به طور موقت حرکت محموله‌های نفتی و گازی‌اش از این منطقه را متوقف کرده است.
این شرکت حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های با مقصد سرزمین‌های اشغالی را دلیل این تصمیم خود عنوان کرده و می‌گوید شرایط امنیتی در این منطقه تشدید شده است.
کارشناسان می‌گویند در صورتی که دیگر شرکت‌های نفتی بزرگ هم تصمیم مشابهی بگیرند قیمت نفت در حوزه مدیترانه و اروپا افزایش پیدا خواهد کرد.
گری گوری برو، کارشناس مؤسسه اوراسیا، می‌گوید در حال حاضر مشخص نیست که تبعات این اقدام چقدر جدی خواهد بود اما اگر شرکت‌های کشتیرانی بیشتری عبور محموله‌های خود از دریای سرخ را متوقف کنند و این مسئله بیش از ۱ تا دو هفته طول بکشد به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.