تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 39576

پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت بندر فاو عراق در ساحل خلیج فارس

پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت بندر فاو عراق در ساحل خلیج فارس

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از زاویه، مقامات عراقی اعلام کردند که ساخت بندر بزرگ فاو در ساحل خلیج فارس، که قرار است به یکی از بزرگ‌ترین بنادر کانتینری جهان تبدیل شود، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این کشور می‌خواهد ساخت آن را تا سال ۲۰۲۵ به پایان برساند. ناصر الاسدی، مشاور نخست‌وزیر

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از زاویه، مقامات عراقی اعلام کردند که ساخت بندر بزرگ فاو در ساحل خلیج فارس، که قرار است به یکی از بزرگ‌ترین بنادر کانتینری جهان تبدیل شود، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این کشور می‌خواهد ساخت آن را تا سال ۲۰۲۵ به پایان برساند.
ناصر الاسدی، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور حمل و نقل گفت که وزارت حمل و نقل این کشور قصد دارد پیش از بهره‌برداری کامل از این بندر، برای یک بازه زمانی مشخص به‌طور آزمایشی از آن استفاده کند.
وی گفت: وزارت حمل و نقل در حال کار روی ایجاد یک راهبرد عملیاتی برای استفاده از بندر فاو است تا ما بتوانیم با حداکثر ظرفیت و بدون مشکل از آن استفاده کنیم.
شرکت دووی کره جنوبی در حال ساخت بندر فاو است و قرارداد مربوط به آن به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار ۴ سال پیش بین این شرکت و وزارت حمل و نقل عراق منعقد شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.