تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 47345

برگزاری کنفرانس علمی هپاتیت A در بیمارستان رازی قائمشهر

برگزاری کنفرانس علمی هپاتیت A در بیمارستان رازی قائمشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در کنفرانس علمی هپاتیت A  در قائمشهر با اظهار خرسندی از این که سالن کوثر  میزبان برگزاری اولین همایش مهم بعد از راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان است، گفت: هپاتیت های ویروسی که کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهند از علل شایع نارسایی کبد محسوب می‌شود. دکتر فرهاد غلامی افزود:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در کنفرانس علمی هپاتیت A  در قائمشهر با اظهار خرسندی از این که سالن کوثر  میزبان برگزاری اولین همایش مهم بعد از راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان است، گفت: هپاتیت های ویروسی که کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهند از علل شایع نارسایی کبد محسوب می‌شود.
دکتر فرهاد غلامی افزود: بعد از اجرای برنامه های پیشگیری و واکسیناسیون های مرتبط هپاتیت B و هم چنین شیوه درمان جدید، باعث شد شیوع این بیماری کمتر شود و افرادی هم که دچار این بیماری شدند بهتر درمان شوند.
وی اهداف برگزاری این سمینار را ارتقای سطح آگاهی پزشکان، مرور اطلاعات گذشته، ارائه اطلاعات جدید و دستاوردهای نوین دانست و بر بهره مندی پزشکان استان از تجارب علمی و مطالب ارائه شده متخصصین برجسته کشور در حوزه بیماری های ویروسی کبد در این سمینار جهت ارائه خدمات بهتر به مردم در حوزه پزشکی تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنامه‌های این دانشگاه را در راستای برنامه های وزارت بهداشت دانست و یادآور شد: واکسیناسیون هپاتیت B  بعنوان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که تا به امروز انجام شد.
این مسئول تصریح کرد: با این اقدام که تقریبا از ۲۰ سال پیش شروع شده و هم چنین از طریق درمان جدید، بروز بیماری هپاتیت B و هپاتیت c به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است.
غلامی با تاکید بر اینکه هپاتیت A در سطح پیشگیری، بخصوص رعایت بهداشت فردی و اجتماعی قابل کنترل است، اظهار کرد: بحث فاضلاب‌ها و آب‌های آلوده نقش زیادی در انتقال این بیماری دارند و هر چه شرایط بهداشت فردی و اجتماعی بهتر باشد انتقال بیماری کمتر است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.