تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 40999

شاه کلید مبارزه با سرطان/ مدیریت سرطان‌های زنانه

شاه کلید مبارزه با سرطان/ مدیریت سرطان‌های زنانه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران، گفت: متخصصان این حوزه باید با هماهنگی اداره سرطان وزارت بهداشت، جهت‌گیری کلی و آینده سرطان‌های زنانه کشور را ترسیم و برای آن برنامه ریزی و مدیریت کنند. وی با عنوان این مطلب که رصد تحولات مدیریتی سرطان‌های

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران، گفت: متخصصان این حوزه باید با هماهنگی اداره سرطان وزارت بهداشت، جهت‌گیری کلی و آینده سرطان‌های زنانه کشور را ترسیم و برای آن برنامه ریزی و مدیریت کنند.
وی با عنوان این مطلب که رصد تحولات مدیریتی سرطان‌های زنان و آینده این بیماری‌ها بسیار مهم است، افزود: شاه کلید اصلی مبارزه با سرطان، پیش آگاهی است که با افزایش سطح سواد سلامت جامعه، می‌توان در مرحله پیش آگاهی اقدامات مؤثر انجام داد.
رئیس زاده ادامه داد: اقدام دیگر، استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید است که می‌توانند در ارزیابی خطر هر فرد به صورت شخصی شده و نیز کاهش خطر در هر فرد به متخصصان کمک کنند و شاید کلید مبارزه با سرطان‌ها در آینده باشد.
وی افزود: بعد از این مراحل هم به مرحله غربالگری و درمان و توانبخشی می‌رسیم. اینجا فقط نکته‌ای را متذکر شوم که در ذهن بعضی بحث بهداشت به شکل همان مفاهیم و تعاریف ۳۰ سال پیش است در حالی که در بحث حوزه سلامت مدرن بسیاری از اعمال جراحی را در جهت پیشگیری و جزئی از بهداشت در نظر می‌گیرند و در همین راستا درمان به موقع یک سرطان، بهترین روش پیشگیری و جلوگیری از عوارض و آسیب‌های آتی ارزیابی می‌شود.
رئیس زاده در ادامه گفت: جایگاه جامعه پزشکی کشور بسیار رفیع و ارزشمند است. برای اینکه مردم از گرانی خدمات سلامت آسیب نبینند، بیمه‌ها باید واقعی و مؤثر عمل کنند تا پرداختی از جیب مردم افزایش نیابد.
وی افزود: در حال حاضر در مقام مقایسه از نظر قیمت خدمات سلامت، جایگاه کشور ما در دنیا در بین ۱۰۰ کشور اول نیست و جزو کشورهایی هستیم که پایین‌ترین قیمت خدمات سلامت را داریم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.