تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 47904

برگزاری نمایشگاه«زنان وتولیدملی»درتهران/به‌روزرسانی اطلاعات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری

برگزاری نمایشگاه«زنان وتولیدملی»درتهران/به‌روزرسانی اطلاعات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مریم اردبیلی در نشست خبری ظهر امروز خود در تشریح جزئیات بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با بیان اینکه تلاش کردیم در طول این سال‌ها حجم نیازها و تقاضاها برای عرضه محصول را شناسایی و فرصت‌ها را به صورت بهینه بین زنان سرپرست خانوار توزیع کنیم،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مریم اردبیلی در نشست خبری ظهر امروز خود در تشریح جزئیات بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با بیان اینکه تلاش کردیم در طول این سال‌ها حجم نیازها و تقاضاها برای عرضه محصول را شناسایی و فرصت‌ها را به صورت بهینه بین زنان سرپرست خانوار توزیع کنیم، گفت: در طول دو سال گذشته ۹۶ دوره بازارچه در سطح شهر داشتیم و به نظر می رسد بازارچه‌های موقت، فصلی و دوره ای بیشتر از بازارچه های دائمی مورد استقبال قرار گرفتند و کسب و کارهای خرد و خانگی در این دوره به ۸۶۴ مجموعه کسب و کار رسیده و در چند ایستگاه متروی پرتردد و ۶ بوستان و دیگر فضاها بالغ بر ۳۶۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند و تعداد این کسب و کارها قبل از این دو سال ۲۶۲ کسب و کار بود.
وی با بیان اینکه این دوره نمایشگاه در فضایی به وسعت ۴۰۳۲ متر برگزار خواهد شد که در بوستان گفت‌وگو و ۱۳ ایستگاه مترو از جمله شریعتی، تجریش، شهید بهشتی، سرسبز، شادمان، عبدل آباد، اشرفی اصفهانی، میر داماد، مصلی امام خمینی (ره) و زمزم و ۶ بوستان در مناطق ۲، ۴، ۹  ۱۹، ۲۰ و ۲۲ برگزار می‌شود، افزود: همچنین بیستمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» ۱۶ تا ۲۵ اسفند برگزار می شود.
وی افزود: در بحث به روز رسانی اطلاعات بانوان سرپرستان خانوار تحت پوشش شهرداری نیز تمام داده‌ها را به روز کردیم و افراد جدیدی را نیز تحت پوشش گرفتیم. مجموعه‌های مختلفی در سطح کشور از زنان سرپرست خانوار حمایت می‌کنند؛ اما شهرداری تهران بسته جامعی از مشاوره، آموزش، مهارت آموزی، ایجاد فضای تولید و فروش و فرصت اشتغال و حمایت از فرزندان این زنان را انجام می‌دهد؛ اما وجه تمایز کار شهرداری این است که ایجاد اشتغال می‌کند و عاملیت مولد در این زنان است و ما مستمری دهنده نیستیم؛ بلکه حمایت کننده و شتاب دهنده هستیم.
وی در مورد ارتباط مراکز کوثر با نیازهای جامعه با بیان اینکه مدتی قبل البسه پرسنل شهربان و حریم را تولید کردیم  و این مهم در حال گسترش است، گفت: البسه کارکنان معاینه فنی نیز در حال تدوین است  و در حال حاضر ۹۵ کوثر در شهرداری تهران داریم و در حال گسترش این مراکز هستیم تا سکوی پرشی برای بانوان در این حوزه باشد.
اردبیلی در مورد پویش آزادی زنان زندانی با تأکید بر اینکه در چند محور در حال تلاش هستیم و این مهم به عنوان یک رویکرد در دستور کار ما قرار دارد، ادامه داد: پویش آزادسازی مادران زندانی به تازگی برگزار شد و تعداد زیادی از مادران جرایم غیرعمد و مالی آزاد شدند؛ اما برنامه ریزی شده تا در سال آینده این مهم ادامه یابد و تفاهم نامه‌ای با سازمان زندانها در مورد توانمندسازی زنان زندانی امضاء کردیم؛ بگونه‌ای که زنان زندانی به دو شیوه زندانیان رأی باز به شکل مشروط را به ما معرفی می‌کنند و تحت آموزش قرار گرفته و با واحدهای تولیدی کار کرده و حضورشان نیز به مانند گذراندن دوره محکومیتشان است و حقوق هم می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در این تفاهم زندانیان دارای پابند الکترونیک را نیز به ما معرفی می‌کنند، ادامه داد: ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران فرصت زندگی سالم و کسب معاش حلال را آماده می‌کند و گزینه فعالیت و توانمندی آنها را روی میز می‌گذاریم و این در حالی است که یک چهارم زنان زندانی تهران مشمول رأی باز هستند و امسال تفاهم نامه وسیع تر خواهد بود؛ بگونه‌ای که زندانیان پس از خروج را نیز تحت پوشش قرار می دهیم تا مشاوره مددکاری، استعدادسنجی و… را طی کنند و این افراد به مراکز کوثر معرفی می‌شوند که براساس تفاهم نامه تا دو سال این مهم اجرایی می‌شود.
اردبیلی با بیان اینکه دو سال قبل اطلاعات ۷ هزار زن سرپرست خانوار در سامانه به‌روزرسانی شد، گفت: براساس آخرین خبر بیش از ۱۹ هزار نفر اطلاعاتشان ثبت شده است که از این میان ۱۳ هزار نفر سرپرست خانوار هستند و ۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر از فرزندان این زنان خدمت مربوط به تحصیلات و…. تحت پوشش هستند و فرصت‌های فروش را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و به سرعت زنان توانمندسازی شده را به سرعت از چرخه خارج نمی‌کنیم؛ اما سطح حمایت تغییر می‌کند.
وی با بیان اینکه تعداد افراد نیازمند بیشتر از این اعداد است اما توان ما به این اندازه است، اظهار کرد: از جهتی هم متأسف نیستیم چرا که این زنان در حال توانمندسازی هستند و شرمنده این عزیزان نیستیم.
اردبیلی در مورد توانمندسازی زنان معتاد بهبودیافته با اشاره به اینکه موضوع زنان معتاد بهبودیافته در «یاورشهر ۵» دنبال می‌شود و یک بسته کاری سنگین داریم و اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: داستان معتاد متجاهر زن متفاوت از موضوع اعتیاد مردان است و ما بر مسئله جامعه پذیری و بازگشت به جامعه کمک می کنیم که تیم خوبی از مشاوره و مددکاران مستقر هستند تا با خانواده تک تک این افراد گفت‌وگو کنند و حتی موردی را داشتیم که بعد از ۱۱ سال خانواده به هم رسیدند.
اردبیلی درباره فعالیت های مرتبط با عموم زنان تهرانی توضیح داد: افتتاحیه کمپین «کار تو خونمونه» را برای تمام زنان شهر تهران داشتیم که مربوط به آموزش برای کسب و کار برای زنان است و این فعالیت ها را در مجموعه شهربانوها و سایر فضاها برای عموم زنان در نظر گرفتیم.
اردبیلی در پایان خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ نهضت نوسازی مجموعه های مرتبط با زنان اعم از مراکز کوثر، شهربانوها و دیگر مجموعه‌ها را داریم. چرا که مجموعه های ما در دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ ایجاد شده و اورهال و بهسازی آنها در این سال‌ها انجام نشد. بنابراین در سال آینده شاهد نونوار شدن این مجموعه‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.