تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
کد خبر : 37662

اوکراین: آزمایش موشک با برد 700 کیلومتر موفقیت‌آمیز بود

اوکراین: آزمایش موشک با برد 700 کیلومتر موفقیت‌آمیز بود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین به الجزیره گفت: ما از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک با برد 700 کیلومتر مفتخر هستیم. وی در ادامه گفت: برد این موشک به هزار کیلومتر نیز می‌رسد و این دستاورد بزرگی برای اوکراین محسوب می‌شود. این مقام دفاعی اوکراین ادامه داد: تنها احتمال جلوگیری

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین به الجزیره گفت: ما از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک با برد 700 کیلومتر مفتخر هستیم.
وی در ادامه گفت: برد این موشک به هزار کیلومتر نیز می‌رسد و این دستاورد بزرگی برای اوکراین محسوب می‌شود.
این مقام دفاعی اوکراین ادامه داد: تنها احتمال جلوگیری از شدت گرفتن جنگ، پیروزی اوکراین است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه و یک روز پس از اعلام مسکو مبنی بر هدف قرار گرفتن فرودگاه «پسکوف» روسیه در فاصله بیش از ۶۰۰ کیلومتری مرز اوکراین، مدعی شده بود کی‌یف سلاحی دوربرد ساخته که با موفقیت به هدفی در فاصله ۷۰۰ کیلومتری اصابت کرده است.
در حمله به فرودگاه پسکوف که بامداد چهارشنبه به وقوع پیوست، چهار هواپیمای ترابری نظامی «ایلوشین ایل-۷۶» آسیب دیدند. پس از این حمله، برخی رسانه‌های روسیه درباره احتمال هدف قرار گرفتن فرودگاه از مبدأ کشورهای استونی و لتونی صحبت کردند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته حمله به فرودگاه پسکوف که هم‌مرز با کشورهای عضو ناتو است، با موجی از حملات پهپادها و به مدت چهار ساعت انجام شد.
زلنسکی در کانال تلگرام خود خبر ساخت این سلاح را منتشر کرده و مدعی شده این سلاح توسط وزارت صنایع راهبردی اوکراین تولید شده است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.