تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۶
کد خبر : 11637

مدرسان فدراسیون با روشی که پدر بزرگم بازی می‌کرد آموزش می‌دهند!

مدرسان فدراسیون با روشی که پدر بزرگم بازی می‌کرد آموزش می‌دهند!

محسن حسین زاده در گفتگو با ایسنا درباره سازوکار صدور کارت های مربیگری در تنیس، ادعا کرد: کسانی که کارت مربیگری صادر می کنند، خودشان تنیس باز حرفه‌ای  نبوده اند  و  فقط کتاب خوانده اند. حتی اجازه نمی دهند هیچ کسی هم وارد آن کمیته شود. اگر بگذارند ما وارد شویم که تنیس باز حرفه

محسن حسین زاده در گفتگو با ایسنا درباره سازوکار صدور کارت های مربیگری در تنیس، ادعا کرد: کسانی که کارت مربیگری صادر می کنند، خودشان تنیس باز حرفه‌ای  نبوده اند  و  فقط کتاب خوانده اند. حتی اجازه نمی دهند هیچ کسی هم وارد آن کمیته شود. اگر بگذارند ما وارد شویم که تنیس باز حرفه ای هستیم همه چیز برایشان داستان دار می شود بنابراین اجازه نمی دهند هیچ کسی ورود کند.

او ادامه داد: نکته مهم این است که هنوز دارند  تنیس را با سیستم ۵۰ سال پیش آموزش می دهند و همین است که تنیس پیشرفت نمی کند. مدرسان فدراسیون با همان روشی که پدر بزرگ من تنیس بازی می‌کرد، آن را آموزش می دهند در حالی که سیستم تنیس تغییر کرده است. اگر می خواهند تنیس را حرفه ای آموزش دهند باید از کشورهایی نظیر اسپانیا و فرانسه مدرس بیاورند تا ببینند تنیس حرفه ای چه چیزی است.

حسین زاده با انتقاد از نحوه صدور کارت مربیگری در تنیس، مدعی شد: یک گروه هستند که خودشان تعیین می کنند چه کسانی برای آموزش به شهرستان ها  بروند و برای چه کسانی کارت صادر کنند و چه کسانی کارت دریافت نکنند. برای مربیگری درجه سه، از من امتحان گرفتند که قبول شدم اما بعد گفتند در مدارکی که ارسال کرده ام، کارت پایان خدمتم کج است و آنقدر رفتم و آمدم که در نهایت گفتم کارت مربیگری نمی خواهم.

ملی پوش سابق ایران همچنین گفت: تعداد مربیانی که کارت مربیگری دارند از تعداد بازیکنان بیشتر است و به نوعی همه مربی شده اند. البته هیچ کدام از  قهرمانان زیر دست این  مربیان کار نمی کنند.  مربی که کارت درجه سه را دارد باید بتواند پنج ورزشکار ملی تحویل دهد اما هیچ کاری نکرده و چون آشنای فرد دیگری است، براین اساس کارت درجه دو را به او می دهند و نظارتی هم روی  این مسئله انجام  نمی شود.

 او در مورد مهترین نیاز تنیس ایران تاکید کرد: ما بیشترین چیزی که احتیاج داریم، مسابقات فیوچرز است. اینکه فقط مسابقه داخلی داشته باشیم فایده ندارد. الان نفر اول مسابقات داخلی را مقابل یک بازیکن خارجی بگذارید، در دو ست با نتیجه ۶ بر صفر می بازد و از زمین بیرون می‌آید و این چه فایده ای دارد. تقی اکبری و منصور بهرامی زمانی که تنیس بازی می کردند در گرند اسلم ها بودند اما تنیس آن موقع کجا و الان کجا. این یعنی یک جای کار ایراد دارد. همه از کمیته آموزش تا رییس فدراسیون آدم های تنیسی نیستند. اگر افراد تنیسی در فدراسیون باشند، درست برنامه ریزی می کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.