تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 41497

التماس پزشکان به سران کشورها برای متوقف کردن حملات صهیونیست‌ها به غزه

التماس پزشکان به سران کشورها برای متوقف کردن حملات صهیونیست‌ها به غزه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «مدز گیلبرت» پزشک نروژی منتقد حملات مرگبار صهیونیست‌ها علیه سکنه غزه خطاب به جو بایدن و آنتونی بلینکن گفت: آقای رئیس‌جمهور، آقای وزیر خارجه، آیا شما می‌توانید صدای فریاد مردم بی‌گناه را بشنوید؟ آقای بلینکن آیا شما صدای مرا می‌شنوید؟ نخست‌وزیران و روسای جمهور کشورهای اروپایی، آیا

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «مدز گیلبرت» پزشک نروژی منتقد حملات مرگبار صهیونیست‌ها علیه سکنه غزه خطاب به جو بایدن و آنتونی بلینکن گفت: آقای رئیس‌جمهور، آقای وزیر خارجه، آیا شما می‌توانید صدای فریاد مردم بی‌گناه را بشنوید؟ آقای بلینکن آیا شما صدای مرا می‌شنوید؟ نخست‌وزیران و روسای جمهور کشورهای اروپایی، آیا شما صدای مرا می‌شنوید؟ آیا شما می‌توانید صدای فریادها را از بیمارستان الشفا بشنوید؟ از بیمارستان العوده چطور؟ آیا شما صدای مردمان بی‌گناه را می‌شنوید؟
این پزشک نروژی ادامه داد: آوارگان پناه گرفته‌اند و تلاش‌ دارند مکان امنی بیابند و نیروهای تهاجمی اسرائیلی صبح امروز داخل این بیمارستان را بمباران کردند. بیمارستان‌هایی که معابد انسانیت و حفاظت هستند. چه زمانی قرار است شما این کار را متوقف کنید؟ همه شما همدست هستید.
جنگ غزه تأثیر مخربی بر سیستم بهداشت و درمان این منطقه داشته است. حملات مداوم رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها، علاوه بر خانه‌ها، پناهگاه‌ها و مدارس، از ویژگی‌های بارز این جنگ مرگبار بوده است.
حداقل ۱۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان در غزه دیگر فعال نیستند و ۵۱ کلینیک از ۷۲ درمانگاه اولیه در این منطقه تحت محاصره خدمات خود را از هفتم اکتبر متوقف کرده‌اند. به گفته دکتر مروان سلطان، که به عنوان مدیر پزشکی بیمارستان اندونزی خدمت می‌کند، اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. او می‌گوید: باور کنید، دو سوم بیمارانی که دریافت می‌کنیم زن و کودک هستند.
این پزشک می‌گوید: آنها با سوختگی شدید، دست و پاهای از دست رفته، جراحات خطرناک وارد می‌شوند و ما نمی‌توانیم آنها را به دلیل کمبود سوخت درمان کنیم.
بیمارستان اندونزی، واقع در بیت‌لاهیا که به بیش از ۱۵۰۰۰۰ سکنه در شمال غزه خدمات‌رسانی می‌کند، در آستانه توقف فعالیت خود قرار دارد و این مساله هشدار مقامات بهداشتی را به صدا درآورده است.
مروان توضیح داد که این بیمارستان تنها با ۱۶ تخت مراقبت‌های ویژه و سوخت کم با وضعیت بحرانی روبروست که جان بیمارانش را به خطر می‌اندازد.
او با ابراز نگرانی عمیق اظهار داشت: در صورت اختلال در برق‌رسانی، عواقب مرگباری در پی خواهد داشت. کمبود سوخت ممکن است عملکرد دستگاه‌های دیالیز را مختل کند و جان بسیاری از بیمارانی را که به نارسایی کلیه مبتلا شده‌اند، تهدید کند. ما در منطقه قرمز هستیم.
دکتر مروان در واکنش به اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود شبکه تونل‌های حماس در زیر این بیمارستان گفت: هیچکدام از این حرف‌ها صحت ندارد. آنها صرفا می‌خواهند به بیمارستان‌ها حمله کنند و بهانه‌تراشی می‌کنند. این بیمارستانی است که در سال ۲۰۱۶ توسط اندونزی ساخته شد تا به درمان مردم غزه کمک کند. بیایید و ببینید؛ شما نمی‌توانید هیچ تونل یا بمبی را پیدا کنید، فقط مردمی را می‌بینید که در حال مردن هستند.
رژیم صهیونیستی پس از حمله حماس در ۷ اکتبر، حملات بی‌امان هوایی و زمینی را به غزه آغاز کرده است. دست‌کم ۱۰۵۶۹ فلسطینی از جمله ۴۳۲۴ کودک و ۲۸۲۳ زن کشته و ۲۶۴۷۵ نفر زخمی شده‌اند. این تلفات هر روز افزایش می‌یابد و برخی از تلفات هنوز در زیر آوار مدفون هستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.