تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 44111

زنگ خطری که سربازان اوکراینی برای قطع کمک‌های آمریکا به صدا در آوردند

زنگ خطری که سربازان اوکراینی برای قطع کمک‌های آمریکا به صدا در آوردند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، پایگاه ایندیپندنت نوشت، ارتش اوکراین هشدار داده در صورتی که آمریکا متعهد به ارائه کمک بیشتر به این کشور نشود نیروهای ارتش روسیه در عرض چند روز آینده از صفوف دفاعی آنها عبور کرده و به پیروزی دست پیدا خواهند کرد. به نوشته این نشریه، با وجود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، پایگاه ایندیپندنت نوشت، ارتش اوکراین هشدار داده در صورتی که آمریکا متعهد به ارائه کمک بیشتر به این کشور نشود نیروهای ارتش روسیه در عرض چند روز آینده از صفوف دفاعی آنها عبور کرده و به پیروزی دست پیدا خواهند کرد.
به نوشته این نشریه، با وجود نزدیک شدن فصل سخت زمستان، درگیری‌های شدیدی همچنان در محور شهر آودیوکا جریان دارند.
ویتالی باراباش، فرمانده ارشد نظامی اوکراین در حوزه شهر آودیوکا در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت گفت: «این یک وضعیت بسیار سخت و بسیار دشوار برای ما است اما با این وجود نیروهای دفاعی همچنان مواضعشان را نگه داشته‌اند.»
ایندیپندنت تحلیل کرد، با توجه به اینکه کنگره آمریکا حتی نتوانست بسته کمک‌های کوچکتری نسبت به پیشنهاد اخیر دولت بایدن یا یک کمک موقت را برای اوکراین قبل از رفتن به تعطیلات زمستانی تصویب کند فرماندهان خط مقدمی ارتش زلنسکی در انتظار فرا رسیدن یک آینده تیره و تار برای این کشور در صورتی که در جنگ به حال خود رها شوند، هستند.
باراباش اظهار کرد، در صورتی که کمک‌های آمریکا به اوکراین متوقف شوند، تلفاتی عظیم هم در میان پرسنل نظامی تحت امر او و هم جمعیت شهروندان منطقه به وقوع خواهد پیوست.
او گفت: «در آن صورت خط مقدم دفاعی احتمالا تغییر پیدا خواهد کرد و این منجر به تلفاتی دیوانه وار خواهد شد.»
باراباش بیان کرد، درگیری‌ها در محور آودیوکا «هم اکنون بسیار داغ است» و این که اوکراین نیاز فوری به دریافت محموله‌های کمکی بیشتر در صورتی که بخواهد تنها همین شهر را حفظ کند دارد چه برسد به اینکه به دنبال کسب پیروزی کلی در جنگ باشد.
ایندپیندنت خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد نیروهای ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مقایسه با اوکراین آمادگی بیشتری برای دومین زمستان جنگ دارند اما اوکراین در تابستان امسال تلاشها و منابع زیادی را صرف ضد حمله ای کرد که تنها دستاوردهای ارضی ناچیزی را در پی داشت.»
باراباش خاطرنشان کرد کمبود مهمات هم اکنون بزرگترین فشار وارده بر سربازان اوکراینی است.
او اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز ما نه فقط در محور آودیوکا بلکه در کل محورهای جنگ در اوکراین این است که تا هر میزان ممکن که بتوانیم مهمات دریافت کنیم تا جلوی روسیه را بگیریم. مهمات مورد نیاز اوکراین شامل مهمات ۱۵۵ میلی‌متری توپ و موشک‌های هیمارس بیشتر می‌شوند.
یکی دیگر از فرماندهان ارشد اوکراینی که نخواست نامش فاش شود، گفت که نظامیان این کشور در محور آودیوکا در وضعیت فعلی به اندازه کافی مهمات برای مقاومت و حفظ مواضع خود در اختیار دارند، اما در صورت بدتر شدن وضعیت، مهماتشان دیگر برای متوقف کردن روسیه کافی نخواهد بود.
او اظهار کرد: بعضی چیزها را نمی‌توان پیش بینی کرد. به عنوان مثال، روس‌ها شروع به استفاده از نسخه‌های جدید راکت‌های سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ برای حمله به اهداف زمینی در کی‌یف کرده‌اند. این به این معنی است که ما به موشک‌های پاتریوتی بیشتر از آنچه قبلاً انتظارش داشتیم نیاز داریم.
این افسر ارشد اوکراینی خاطرنشان کرد: روسیه موفق شده است بخش صنعت کی‌یف را فلج کند و این بخش اکنون نمی‌تواند اقلام مورد نیاز در داخل را تولید کند. این جنگ اکنون به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است و ما برای پیروزی باید مدتی در مواضعمان را حفظ کنیم. ما واقعاً وابسته به دریافت حمایتهای بین‌المللی از سوی آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و کره جنوبی هستیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.