تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 47273

افزایش ۳ برابری بودجه هلال‌احمر در دوسال اخیر/ توسعه درآمدهای پایدار از وظایف مهم خزانه‌داران

افزایش ۳ برابری بودجه هلال‌احمر در دوسال اخیر/ توسعه درآمدهای پایدار از  وظایف مهم خزانه‌داران

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، یعقوب سلیمانی در نشست هم‌اندیشی خزانه‌داران و ذیحسابان سازمان‌های تابعه و جمعیت‌ هلال‌احمر استان‌ها، ضمن اشاره به اینکه پاک دستی یکی از مهمترین ویژگی‌های مدیران حوزه‌های مالی است، بیان کرد: رونق اقتصادی و پاکدستی لازمه توسعه محسوب می‌شود. در منطق قرآن، برای پذیرش مسئولیت در حوزه مالی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، یعقوب سلیمانی در نشست هم‌اندیشی خزانه‌داران و ذیحسابان سازمان‌های تابعه و جمعیت‌ هلال‌احمر استان‌ها، ضمن اشاره به اینکه پاک دستی یکی از مهمترین ویژگی‌های مدیران حوزه‌های مالی است، بیان کرد: رونق اقتصادی و پاکدستی لازمه توسعه محسوب می‌شود. در منطق قرآن، برای پذیرش مسئولیت در حوزه مالی و خدمت به مردم سه شرط دانش، اگاهی، امانتداری  و تعهد لازم است.
وی با اشاره به نقش خزانه‌داران در ایجاد درآمدهای پایدار افزود: خزانه‌داران باید در ایجاد درامدهای پایدار در جمعیت استان‌ها، برنامه‌ای مدون تهیه و تنظیم کنند. پرداختن به منابع مختلف جدید درآمدی از مهم‌ترین وظایف خزانه‌داران محسوب می‌شود.  
 وی با تاکید بر اینکه خزانه داران نباید فقط مدیر هزینه باشند و باید به مدیریت صحیح درآمدها هم بپردازند، ادامه داد: در این زمینه شایسته سالاری و قانون مداری باید حکمفرما شود و با انتخاب شایسته، این افراد متناسب با وضعیت جمعیت هلال‌احمر درآمد ایجاد کنند .
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر تطبیق کامل هزینه با بودجه مصوب و جلوگیری از انحراف منابع مالی در بودجه ابلاغی را یکی دیگر از وظابف خزانه‌داران برشمرد و گفت: بودجه مصوب باید برابر قانون در محل خودش هزینه شود. چرا که انضباط مالی مهم‌ترین موضوع در تشکیلات جمعیت هلال‌احمر است.
سلیمانی ضمن اشاره به ضرورت آموزش خزانه داران با هدف افزایش دانش شخصی انها، اظهار داشت:  علی‌رغم اینکه  آموزش در نگاه اول، یک بخش هزینه ایست، از نگاه من یک سرمایه گذاری است و اگر درست عمل شود، آموزش‌ها میتوانند به تولید محصول و درآمد حاصل شوند و این مهم از ملزومات دستیابی به یک سازمان موفق است.  
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد : پرداخت مطالبات به موقع مردم باید در دستور کار خزانه‌داران باشد و با هم‌افزایی با معاونت پشتیبانی، در سریع‌ترین زمان ممکن مطالبات و تعهدات انجام شود.
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر،‌ سلیمانی در خاتمه با اشاره به افزایش بودجه این نهاد مردمی طی دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: بودجه جمعیت هلال‌احمر در دوسال اخیر، حدود سه برابر شده است که این مهم حاصل پیگیری‌های همه همکاران به ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر و حمایت‌های دولت خدمتگذار و  نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌بوده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.