تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 30452

افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان با توسعه نخلستان‌ها

افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان با توسعه نخلستان‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کرد: ترویج علوم نوین کشاورزی می‌تواند کشاورزی را اقتصادی کند به این معنا که کشاورز بتواند از منابع آب و خاک که در اختیار دارد، بیشترین تولید اعم از باغبانی، زارعت، دامپروری، مرغداری و شیلات و در نهایت درآمد را

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کرد: ترویج علوم نوین کشاورزی می‌تواند کشاورزی را اقتصادی کند به این معنا که کشاورز بتواند از منابع آب و خاک که در اختیار دارد، بیشترین تولید اعم از باغبانی، زارعت، دامپروری، مرغداری و شیلات و در نهایت درآمد را داشته باشد.
وی بر بهره‌گیری از الگوهای نوین دنیا برای رونق بخش کشاورزی خوزستان تاکید کرد و افزود: افزایش راندمان آب یکی از این الگوهاست چرا که در خوزستان حدود سه کشت در یکسال زراعی با تناوب‌های مختلف انجام می‌شود.
فتوحی اضافه کرد: افزایش راندمان آبیاری، استفاده از بذرهای اصلاح شده، مبارزه به موقع با آفت‌ها و بیماری‌های محصولات کشاورزی، رعایت زمان کاشت و نوع آبیاری‌ها از عوامل مهم در افزایش تولید در واحد سطح به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: باید تلاش کرد در زمینه گوشت، مرغ، نهاده دامی، مواد پروتئینی، محصولات باغبانی و به ویژه خرما تولید را افزایش داد و کشت را به نفع کشاورزان، اقتصادی کرد.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه حدود ۳۳ درصد از آب‌های جاری در خوزستان است، باید بیش از ۳۳ درصد تولید محصولات کشاورزی را با توسعه اراضی و نخلستان‌ها به خود اختصاص دهیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.