تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر : 36673

افزایش تلفات آتش‌سوزی‌های جنگلی در هاوایی

افزایش تلفات آتش‌سوزی‌های جنگلی در هاوایی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از آناتولی، «جاش گرین»، فرماندار ایالت هاوایی آمریکا اعلام کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌های هاوایی ادامه دارد و شمار قربانیان به ۹۹ نفر افزایش یافته است. وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش شمار قربانیان گفت: فعالیت‌های امداد و نجات ادامه دارد، روزانه حدود ۱۰ تا ۲۰

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از آناتولی، «جاش گرین»، فرماندار ایالت هاوایی آمریکا اعلام کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌های هاوایی ادامه دارد و شمار قربانیان به ۹۹ نفر افزایش یافته است.
وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش شمار قربانیان گفت: فعالیت‌های امداد و نجات ادامه دارد، روزانه حدود ۱۰ تا ۲۰ جسد کشف می‌شود و ممکن است ۱۰ روز طول بکشد تا تعداد کل قربانیان مشخص شود.
وی تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات هنوز به جستجوی حدود ۱۳۰۰ نفر که به دلیل آتش‌سوزی محل سکونت آنها مشخص نیست، ادامه می‌دهند. همچنین جست‌وجوها در ۲۵ درصد از کل مناطق آسیب‌دیده از آتش سوزی به پایان رسیده است.
مقامات ایالتی آمریکا بر این باورند که آتش سوزی کنونی می‌تواند مرگبارترین فاجعه در تاریخ این کشور باشد.
این بدترین آتش‌سوزی از نظر تعداد کشته‌ها در آمریکا بعد از آتش‌سوزی معروف به «کمپ‌فایر» در سال ۲۰۱۸ در شمال کالیفرنیاست که باعث مرگ ۸۵ نفر در شهر «پارادایس» شد.
همچنین «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا، آتش‌سوزی‌های هاوایی را یک «فاجعه بزرگ» اعلام کرده که راه را برای آزادسازی منابع فدرال برای کمک به عملیات بازسازی باز می‌کند.
در حال حاضر انتقادات درباره اینکه آیا مقامات به ساکنان در مورد تهدید قریب الوقوع آتش‌سوزی هشدار داده‌اند یا خیر، بالا گرفته است.
هر چند علت آتش سوزی مائوئی همچنان در دست بررسی است اما به گفته مقامات، همچون خیلی از آتش‌سوزی‌های گسترده قبلی در مراتع طبیعی در سراسر ایالات متحده آمریکا، آتش‌سوزی مائوئی نیز بر اثر خشکسالی توامان با وزش بادهای شدید شعله‌ورتر شده است.
دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.
دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.