تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 33380

افراد با علائم مسمومیت بر اثر متانول به مراکز درمانی مراجعه کنند

افراد با علائم مسمومیت بر اثر متانول به مراکز درمانی مراجعه کنند

شهرام صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افرادی که بر اثر سو مصرف مشروبات الکلی دچار علائمی همچون اختلال در بینایی، تاری دید، حساسیت به نور، علائم گوارشی، حالت تهوع و استفراغ، درد شکم، علائم تنفسی، درد قفسه سینه شده اند فوراً و بدون اتلاف وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند. وی خاطر

شهرام صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افرادی که بر اثر سو مصرف مشروبات الکلی دچار علائمی همچون اختلال در بینایی، تاری دید، حساسیت به نور، علائم گوارشی، حالت تهوع و استفراغ، درد شکم، علائم تنفسی، درد قفسه سینه شده اند فوراً و بدون اتلاف وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: تأخیر در مراجعه ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای مسمومان داشته باشد
صیادی افزود: افراد دارای علائم مسمومیت ناشی از متانول بدون هیچ نگرانی و استرس از موضوعات دیگر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند.
وی خاطر نشان کرد: تعدادی از افرادی که مراجعه کردند علائم مسمومیت نداشتند اما چون به همراه دیگر افرادی که دچار علائم شده‌اند مصرف الکل داشته‌اند به بیمارستان مراجعه کرده و سم متانول در آزمایشات آنها دیده شده و فوراً درمان برای آنها آغاز شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: مراجعه زودهنگام و دیالیز به موقع و سریع می‌تواند سم را از بدن فرد خارج کند و از بروز عوارض بیشتر همچون اختلال بینایی، نابینایی، خونریزی گوارشی، مغزی و حتی فوت جلوگیری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.