تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 42681

اعمال مراقبت‌های پس از آزادی برای مرتکبان سرقت‌های خشن

اعمال مراقبت‌های پس از آزادی برای مرتکبان سرقت‌های خشن

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ابوالفضل نیکوکار درباره راهکارهای کاهش خشونت در جامعه گفت: ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی گام بلند معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیشگیری از خشونت است. وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و با

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ابوالفضل نیکوکار درباره راهکارهای کاهش خشونت در جامعه گفت: ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی گام بلند معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیشگیری از خشونت است.
وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و با هماهنگی‌های صورت گرفته، برای محکومانی که مرتکب سرقت‌های خشن شده‌اند، از طریق مراقبت‌های پس از آزادی، نظارت ویژه صورت می‌گیرد و مورد حمایت‌های اجتماعی و مددکاری قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: طراحی و ساخت محتواهای مختلف رسانه‌ای در قالب نماهنگ و بروشور، ارسال پیامک‌های پیشگیری از خشونت در راستای ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی، همکاری و هماهنگی و استفاده از ظرفیت و توانایی نهادهای مردمی در راستای پیشگیری از خشونت و بکارگیری ظرفیت نهادهای مردمی از طریق شناسایی اساتید و مدرسان کنترل خشم و برگزاری کارگاه آموزش کنترل خشم از جمله برنامه‌هایی است که در راستای پیشگیری از خشونت در حال انجام است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تصریح کرد: همچنین مراقبت‌های ویژه از محکومان مرتکب سرقت‌های خشن پس از آزادی با هدف نظارت بر آن‌ها و ارائه حمایت‌های اجتماعی و مددکاری به آنان از اقدامات سال ۱۴۰۲ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بوده است.
بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، نیکوکار خاطرنشان کرد: مهارت‌هایی از جمله ارتباط بدون خشونت برای دانش‌آموزان، توسعه صلح و سازش و روش های حل مسئله، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تهران به کودکان و نوجوانان آموزش داده شده است. همچنین جلسات همفکری و هم افزایی برای تعامل و همکاری در اجرای برنامه‌ها با سازمان‌های متولی از جمله اداره کل اقدامات تامینی و تربیتی زندان‌های استان تهران و آموزش و پرورش برگزار شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: برگزاری کارگاه و جلسات آموزشی با حضور قضات و حقوقدانان در راستای ترسیم عواقب خشونت و مدیریت خشم از برنامه‌های معاونت است که با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان‌هایی که دارای بافت سنتی هستند و آمار خشونت در آن‌ها زیاد است، صورت گرفته است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.