تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 45536

اعلام هشدار نارنجی برای روز سوم بهمن

اعلام هشدار نارنجی برای روز سوم بهمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز دوشنبه دوم بهمن ماه پرداخت و گفت: با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به کشور، ابتدا شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و استان‌های ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز دوشنبه دوم بهمن ماه پرداخت و گفت: با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به کشور، ابتدا شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه گیلان و غرب مازندران را در بر می‌گیرد. در استان‌هایی که در دامنه جنوبی زاگرس مرکزی واقع‌شده‌اند، بارش‌ها به‌شکل برف و باران خواهد بود و وزش باد شدید موقتی، کاهش دما، در برخی نقاط رعد و برق و در مناطق کوهستانی کولاک برف رخ می‌دهد.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه این بارش‌ها شدت پیدا می‌کند، تاکید کرد: در همین رابطه هشدار نارنجی صادر شده است که روز سه‌شنبه؛ گیلان و غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال نوار غربی آذربایجان غربی، زنجان، شمال استان قزوین و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز و نیز چهار محال و بختیاری بارش‌ها شدت می‌یابد.
ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه
رفیعی خاطرنشان کرد: در گردنه‌های کوهستانی شاهد یخ‌زدگی و لغزندگی زمین، کولاک برف، کاهش دید، همچنین وقوع بهمن هستیم و در مناطق پایین‌تر و گرمسیر احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر وجود دارد. رانندگان به‌ویژه در گردنه‌های برف گیر، تجهیزات مناسب تردد زمستانی به‌همراه داشته‌باشند و از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر پرهیز شود. روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی ضعیف‌تر است و در شمال شرق ادامه می‌یابد تا به‌تدریج از کشور خارج شود.
رفیعی از ورود سامانه بارشی دیگری در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی شمال شرق و شرق کشور را در بر می‌گیرد که نسبت به سامانه قبلی سردتر است. از امروز تا چهارشنبه آب‌های دریای خزر مواج خواهد بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران نیز بیان کرد: در اوایل امشب بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود و فردا با بارش باران و برف در شمال شهر و کولاک برف در ارتفاعات همراه می‌شود. همچنین روز چهارشنبه بارش در تهران ادامه می‌یابد و روز پنجشنبه بارش‌ها قطع می‌شود و کاهش محسوس دمای هوا را شاهد هستیم. امروز شهرکرد با ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و دشت نمدان در استان فارس با ۱۲ درجه زیر صفر، سردترین منطقه در کشور به ثبت رسیدند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.