تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 37168

اعزام ۲ بانوی پاراوزنه‌بردار ایران به قهرمانی جهان برای نخستین بار

اعزام ۲ بانوی پاراوزنه‌بردار ایران به قهرمانی جهان برای نخستین بار

مژگان نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعزام تنها ۲ بانوی پاراوزنه بردار به مسابقات قهرمانی جهان امارات، اظهار کرد: تیم ملی پاراوزنه برداری بانوان یک سال و اندی است که تشکیل شده و سال گذشته برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی شرکت کردند، مسابقات قهرمانی جهان دومین حضور

مژگان نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعزام تنها ۲ بانوی پاراوزنه بردار به مسابقات قهرمانی جهان امارات، اظهار کرد: تیم ملی پاراوزنه برداری بانوان یک سال و اندی است که تشکیل شده و سال گذشته برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی شرکت کردند، مسابقات قهرمانی جهان دومین حضور بانوان در تورنمنت برون مرزی است که برای اولین بار در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کنند. البته اعزام بانوان به این مسابقات تنها با هدف تایید کلاس بندی بین‌المللی آن ها و کسب تجربه برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین است و پیش‌بینی برای کسب مدال این دو وزنه بردار در امارات نداریم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد محدودی از بانوان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شدند؟ تصریح کرد: چون به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین ۴ وزنه بردار اعزام می‌شود کلاس بندی ۲ نفر از ورزشکاران اعزامی از جمله زینب یعقوبی و زهرا آقایی در مسابقات قهرمانی آسیا – اقیانوسیه کره جنوبی و قهرمانی کشور که تحت نظر IPC برگزار شد مورد تایید قرار گرفت و نیکو روزبهانی و مهدیه محمدیان چون کلاس بندی بین‌المللی نداشتند باید به امارات اعزام می‌شدند تا کلاس آنها برای شرکت در هانگژو مورد تایید قرار می‌گرفت.
نصیری اضافه کرد: رقابت‌های قهرمانی جهان امارات فرصت خوبی برای کسب تجربه وزنه‌برداران اعزامی و مربیان است تا در سطح جهان محک بخورند و با آمادگی بالایی در هانگژو حضور پیدا کنند.
نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولین همچنین در پاسخ به این سوال با توجه به این که در این رقابت‌ها سهمیه پارالمپیک پاریس توزیع می‌شود آیا بانوان شانس کسب سهمیه دارند یا خیر؟ گفت: وزنه برداران برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس باید در چند تورنمنت شرکت کنند تا سهمیه را به خود اختصاص دهند. بانوان ما برای اولین بار است که در قهرمانی جهان شرکت می‌کنند که در آن سهمیه پارالمپیک پاریس توزیع می‌شود.
وی در پایان گفت: برای تشکیل تیم ملی پاراوزنه برداری بانوان سال گذشته چند مرحله اردوی استعدادیابی برگزار کردیم که در نهایت ۴ وزنه بردار با نظر کادر فنی به تیم ملی دعوت شدند. این ورزشکاران از سال گذشته تا به امروز ۷ مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر گذاشتند و اکنون در شرایط آمادگی خوبی بسر می‌برند که امیدوارم در اولین حضور در بازی های پاراآسیایی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.