تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر : 6979

صدر اعظم اتریش استعفا داد

صدر اعظم اتریش استعفا داد

به گزارش ایسنا، سباستین کورتس شامگاه شنبه پس از اعلام استعفای خود تأکید کرد که الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه این کشور را به عنوان جانشین خود معرفی کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، سباستین کورتس همچنین گفت که وی به عنوان رهبر حزب خلق اتریش و نماینده پارلمان باقی خواهد بود. دادستانی اتریش روز

به گزارش ایسنا، سباستین کورتس شامگاه شنبه پس از اعلام استعفای خود تأکید کرد که الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه این کشور را به عنوان جانشین خود معرفی کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، سباستین کورتس همچنین گفت که وی به عنوان رهبر حزب خلق اتریش و نماینده پارلمان باقی خواهد بود.

دادستانی اتریش روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که «سباستین کورتس به همراه ۹ فرد و ۳ سازمان به دلیل ارتکاب جرایم مختلف از جمله فساد مالی تحت تحقیقات قضایی هستند».

بر اساس بیانیه دادستانی اتریش «منابع این وزارتخانه طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی برای تامین مالی نظرسنجی‌های دستکاری‌شده‌ مصرف شده‌اند؛ نظرسنجی‌هایی که در راستای منافع سیاسی یک حزب مشخص بوده است».

سباستین کورتس پیش از این نیز به دلیل اظهارات دروغین در یکی از کمیته‌های پارلمانی در موضوع فساد، تحت بازجویی و تحقیقات قضایی بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.