تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 40415

گزارش ایسنا از نوزدهمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم

گزارش ایسنا از نوزدهمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سی و پنجمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی (نوزدهمین روز) برای رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) یکم آبان ۱۴۰۲  به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس آغازشد. بررسی برنامه هفتم توسعه از روز دوشنبه سوم مهرماه در مجلس آغاز شده و نمایندگان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سی و پنجمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی (نوزدهمین روز) برای رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) یکم آبان ۱۴۰۲  به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس آغازشد.
بررسی برنامه هفتم توسعه از روز دوشنبه سوم مهرماه در مجلس آغاز شده و نمایندگان طی روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در دو نوبت کاری صبح و بعداز ظهر به بررسی این لایحه پرداختند و  از ۲۹ مهر جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در سه شیفت کاری درحال برگزاریست.
در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در نوزدهمین روز، نمایندگان مجلس موارد زیر را به تصویب رساندند.
 مصوبات
* با تصویب بندهای الف و ب ماده ۹۲ لایحه برنامه هفتم توسعه؛‌ راهکارها و پیش بینی‌هایی برای تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان و پیشگیری و مقابله به هنگام و مؤثر با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر آن‌ها تعیین کردند.
* با تصویب بند ت ماده ۹۲ لایحه برنامه هفتم توسعه؛‌ سازمان اموز مالیاتی مکلف شد هزینه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، پژوهشی و فناوری را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود.
ارجاعیات
در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه،با تصمیم رئیس مجلس و جهت رفع ابهام بندالحاقی ۳ ماده ۹۱ این لایحه مربوط به واگذاری ماموریت‌های نهضت سوادآموزی به وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم ارجاع شد.
همچنین با تصمیم قالیباف بند الحاقی ۴ ماده ۹۱ این لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن پیش‌بینی برای افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور می‌شد.
بند الحاقی ۵ ماده ۹۱ این لایحه هم  که در آن پیش‌بینی‌هایی برای تغییر در زمان شروع سال تحصیلی شده بود،‌ به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم ارجاع شد.
موضوعات خارج از برنامه
درابتدای جلسه علنی امروز، محمدباقر قالیباف در تذکر به ستاد انتخابات و وزارت کشور داد و گفت: اینکه در فرمت های انتخاباتی اطلاعاتی از نامزدهای انتخاباتی دریافت می شود که اضافه بر اطلاعاتی است که در قانون آمده و مورد نیاز است البته ممکن است برخی از این اطلاعات بعد از اینکه داوطلبان منتخب شدند، احتیاج باشد و باید ارائه دهند که قانون هم آن را مشخص کرده است؛ لذا انتظار می رود که فرآیند قانونی رعایت شود.
رئیس همچنین گفت: نکته دوم درباره مهلت زمان ثبت نام داوطلبان است؛ زمان ثبت نام از صبح تا ۶ بعدازظهر درنظر گرفته شده که بعد از آن هم دیگر سامانه تا روز بعد پاسخگو نیست حال اینکه ثبت نام یک نفر در سامانه به طور متوسط چند ساعت زمان می برد؛ ان شاءالله به این موارد توجه شود.

ادامه دارد….

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.