تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 10579

استقبال ضعیف مردم از اماکن ورزشی استان تهران

استقبال ضعیف مردم از اماکن ورزشی استان تهران

نصرالله پریچهره در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از اماکن ورزشی استان تهران بازگشایی و آماده ارایه خدمات به مردم است، اظهار کرد: تقریبا تمام مجموعه‌ها و اماکن ورزشی استان تهران با توجه به کاهش کرونا بازگشایی شده و برای استفاده از آنها پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود

نصرالله پریچهره در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از اماکن ورزشی استان تهران بازگشایی و آماده ارایه خدمات به مردم است، اظهار کرد: تقریبا تمام مجموعه‌ها و اماکن ورزشی استان تهران با توجه به کاهش کرونا بازگشایی شده و برای استفاده از آنها پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود اما هنوز هم مردم ترس از کرونا دارند و استقبال خوبی صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: برای استقبال دوباره مردم از اماکن ورزشی به نظر می‌رسد باید ورزش را مجددا تبلغ کنیم تا استرس و نگرانی که مردم در دوران کرونا برای استفاده از اماکن ورزشی داشتند، مرتفع شود. متاسفانه در این دوران به دلیل بسته بودن اماکن ورزشی از نظر بحث درآمدزایی لطمه زیادی به ورزش استان وارد شد، امیدوارم بعد از این شاهد رونق دوباره مجموعه‌ها و اماکن ورزشی استان تهران باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان این که از ابتدای شروع کرونا تا به الان چیزی حدود ۳۰ میلیارد تومان به باشگاه‌دارانی که در سامانه پادا ثبت‌نام کرده‌اند، وام اختصاص پیدا کرده است، افزود: کلیه باشگاه‌ دارانی که به دلیل کرونا متزلزل و مدارک خود را برای دریافت وام در سامانه پادا بارگذاری کرده بودند برحسب تعداد افراد شاغل در باشگاه‌ها مبلغ ۸۰ میلیون تا ۹۶۰ میلیون از ابتدای شروع کرونا تاکنون وام به آنها اختصاص پیدا کرده، تلاش بر این است که با پرداخت وام به باشگاه‌دارها میزان خسارت وارده به آنها را تا حدودی جبران کنیم.

پریچهره همچنین درباره علت به مزایده گذاشتن اکثر اماکن ورزشی استان تهران، گفت: براساس آیین نامه اجرایی ماده ۵ قانون الحاق ۲ کلیه اماکن ورزشی استان تهران برای قیمت گذاری و اجاره باید به مزایده گذاشته شود، البته مزایده تاثیری بر افزایش تعرفه‌ها و قیمت اجاره‌ها ندارد و هر ساله ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش تعرفه داریم. بنابراین اگر باشگاهی بخواهد بیش از تعرفه درنظر گرفته شده افزایش قیمت داشته باشد، بدون شک تعزیرات با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی پیرامون این پرسش که آیا حقوق کارمندان معترض ادارات کل ورزش و جوانان شهرستان‌های استان تهران پرداخت شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: چیزی حدود ۶۵ درصد از حقوق برخی کارمندان ادارات کل شهرستان‌های استان تهران به روزرسانی شده است، متاسفانه از سال ۹۹ به دلیل کرونا و نداشتن درآمد امکان پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان هیات‌ها و شهرستان های استان تهران نداشتیم و در حال حاضر نیز همچنان ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات باقی مانده است. هر چند ۲ ماه پیش پس از پیگیری های ما، وزیر ورزش و جوانان به معاونت مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت ورزش دستور داده بودند که قسمتی از این مطالبات پرداخت شود، اما تا به امروز چیزی واریز نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: اگر بتوانیم مطالبات باقی مانده سال‌های قبل را پرداخت کنیم مشکل حل می‌شود و حقوق کارکنان به روزرسانی خواهد شد. در سال آینده با توجه به بازگشایی اماکن ورزشی و بحث درآمدزایی دیگر مشکلی در پرداخت حقوق کارکنان ادارات کل شهرستان‌های استان تهران نخواهیم داشت.

پریچهره در خصوص آخرین وضعیت مجموعه ورزشی شهید شیرودی اظهار کرد: طی نامه‌ای که از اداره کل حقوقی وزارت ورزش دریافت کردیم به ما اعلام شده که مجددا شیرودی در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار گرفته است، ما نیز طی مکاتباتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم تاکید کردیم که شیرودی متعلق به مردم است و نباید تنها مکانی برای برگزاری اردوهای تیم ملی باشد. اسفند سال ۹۹ براساس مصوبه هیات دولت شیرودی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قرار گرفت و این مصوبه همچنان پابرجاست، مگر این که مصوبه لغو شود. هر چند تا به امروز هم شیرودی را به ما ندادند و تخلف صورت گرفته است. البته در این خصوص تابع دستور وزیر ورزش و جوانان هستیم.

وی در پایان همچنین با بیان این که از سال آینده تختی میزبان برگزاری رقابتهای لیگ برتر فوتبال خواهد بود، افزود: در حال حاضر زمین چمن طبیعی این مجموعه که شرایط مناسبی برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نداشت، برداشته شده و زیرسازی لازم صورت گرفته است،  طی چند ماه آینده پس از بذرپاشی و رویش چمن جدید سعی داریم کم کم زمین چمن تختی را برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های پایتخت آماده کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.