تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 45700

نیویورک‌تایمز: آمریکا از تاکتیک‌های جنگی یمن تقلید می‌کند

نیویورک‌تایمز: آمریکا از تاکتیک‌های جنگی یمن تقلید می‌کند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، انصارالله یمن به مدت چندین سال آن‌قدر روزگار را به کام آمریکا و متحدانش در منطقه تنگ کردند که پنتاگون حالا در حال تقلید از تاکتیک‌های نظامی آن‌هاست. روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی در این باره نوشته است: ازآنجاکه حوثی‌ها (انصارالله یمن) توانستند از سامانه‌های راداری غیرنظامی –

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، انصارالله یمن به مدت چندین سال آن‌قدر روزگار را به کام آمریکا و متحدانش در منطقه تنگ کردند که پنتاگون حالا در حال تقلید از تاکتیک‌های نظامی آن‌هاست.
روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی در این باره نوشته است: ازآنجاکه حوثی‌ها (انصارالله یمن) توانستند از سامانه‌های راداری غیرنظامی – که در فروشگاه‌های قایق‌رانی یافت می‌شود – استفاده نظامی کرده و حمل‌ونقل آن‌ها را تسهیل کنند، یک فرمانده ارشد آمریکایی از نیروهای تحت امر خود خواست تا اقدام مشابهی انجام دهند. از سپتامبر ۲۰۲۲، نیروهای دریایی آمریکا در دریای بالتیک از سامانه‌های راداری مشابه یمن استفاده می‌کنند که حمل آن‌ها آسان‌تر است.
به اذعان این روزنامه آمریکایی، از آغاز حملات یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، پنتاگون می‌دانست که مهار انصارالله دشوار خواهد بود.
در این گزارش آمده است: «مقامات آمریکایی می‌گویند که این کار دشوار است، زیرا حوثی‌ها (نیروهای انصارالله) توانسته‌اند تاکتیک‌های جنگی غیرمتعارف را به حد کمال برسانند. آن‌ها انبار بزرگ تسلیحاتی در اختیار ندارند که جنگنده‌های آمریکایی آن را هدف بگیرند. آن‌ها دائم در حال حرکت هستند و موشک‌های خود را با خودروهای پیکاپ در سواحل دور حمل می‌کنند».
در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انصارالله یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.
غرب با رهبری آمریکا ائتلافی نظامی تشکیل داد که هدف آن مقابله با حملات یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است. پیش‌تر آمریکا و انگلیس در واکنش به این اقدام صنعا، چندین موضع ارتش یمن را هدف قرار دادند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.