تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر : 33256

از ۲۵۰ جراح قلب در کشور ۲۰ نفر مهاجرت کرده اند

از ۲۵۰ جراح قلب در کشور ۲۰ نفر مهاجرت کرده اند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی یوسف نیا، در حاشیه هشتمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران در بیمارستان قلب شهید رجایی، گفت: با توجه به روند رو به افزایش مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی در آینده‌ای نزدیک نیاز داریم پزشکان جوان زیادی وارد تخصص جراحی قلب شوند. وی اظهار داشت: تعداد فارغ التحصیلان رشته

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی یوسف نیا، در حاشیه هشتمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران در بیمارستان قلب شهید رجایی، گفت: با توجه به روند رو به افزایش مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی در آینده‌ای نزدیک نیاز داریم پزشکان جوان زیادی وارد تخصص جراحی قلب شوند.
وی اظهار داشت: تعداد فارغ التحصیلان رشته جراحی قلب در دهه ۶۰ تا ۷۰، ۶۰ نفر و در دهه ۷۰ تا ۸۰، ۱۱۰ نفر و اکنون ۲۵۰ جراح قلب داریم که از این تعداد ۲۰ جراح بازنشسته هستند و بیش از ۲۰ نفر نیز مهاجرت کردند.
یوسف نیا ادامه داد: به ازای هر یک میلیون جمعیت اکنون فقط ۲.۳ جراح قلب داریم و این مقدار در آینده‌ای نزدیک در افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است.
وی با اشاره به قوانین حاکم بر رشته جراحی قلب و پزشکان این حوزه گفت: اکنون این رشته تخصصی نیاز دارد تا با نگاهی کارشناسانه، عمیق و دقیق نسبت به تربیت نیروهای جوان برنامه‌هایی را اتخاذ کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.