تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 45122

آیزنکوت از نتانیاهو خواست با حماس وارد معامله بزرگ تبادل اسرا شود

آیزنکوت از نتانیاهو خواست با حماس وارد معامله بزرگ تبادل اسرا شود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رسانه‌های عبری گزارش دادند که در جلسه کابینه جنگ «تفاوت‌هایی در رویکرد» میان گادی آیزنکوت عضو این کابینه از یک سو و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سوی دیگر، پیرامون ادامه جنگ و بازگرداندن اسرای صهیونیست در غزه شکل گرفت. روزنامه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رسانه‌های عبری گزارش دادند که در جلسه کابینه جنگ «تفاوت‌هایی در رویکرد» میان گادی آیزنکوت عضو این کابینه از یک سو و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سوی دیگر، پیرامون ادامه جنگ و بازگرداندن اسرای صهیونیست در غزه شکل گرفت.
روزنامه «هاآرتص» در این باره نوشت: آیزنکوت در جلسه‌ای که روز شنبه برگزار شد، گفت: «ما باید از دروغ گفتن دست برداریم و با حرکت به سمت معامله بزرگی که اسرا را برمی‌گرداند، شجاعت خود را نشان دهیم.»
وی افزود: دلیلی برای ادامه جنگ به همان شیوه‌ سابق و کورکورانه وجود ندارد و ما اکنون در برهه حساسی هستیم.
هاآرتص نوشت آیزنکوت که پسرش در نبردهای غزه کشته شد به همراه بنی گانتس یکی دیگر از اعضای کابینه جنگ به دنبال «ایده‌های خلاقانه» برای دستیابی به توافق هستند، در حالی که نتانیاهو و گالانت بر ادامه فشار نظامی بر جنبش حماس تاکید دارند.
این رسانه صهیونیستی همچنین گزارش داد این جلسه بار دیگر اختلافات در مواضع در قبال تبادل اسرا را آشکار کرد و در حالی که نتانیاهو و گالانت به صراحت گفتند که تنها ادامه فشار نظامی بر حماس و یحیی السنوار رئیس آن در غزه، می‌تواند به معامله دیگری منجر شود، اما گانتس خواستار بررسی فرمول‌های جدیدی شد که ممکن است حماس را تشویق به برداشتن این گام کند.
این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه از جزئیات جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: آیزنکوت اظهارات گانتس را تایید کرد و خواستار انجام یک معامله مهم و انجام هر کاری برای آزادی افراد ربوده شده  (اسرای صهیونیست) به دلیل در خطر بودن جانشان شد.
به گفته این منبع، در مقابل نتانیاهو و گالانت تاکید کردند که توقف اقدامات نظامی قبل از پایان دادن به تسلط حماس در نوار غزه می‌تواند به منافع امنیتی رژیم صهیونیستی آسیب برساند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.