تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 870

پیتر باژا: موفقیت سوریان در انتخابات به رایزنی او بستگی دارد/ همکاری خوبی با کشتی ایران داریم

پیتر باژا: موفقیت سوریان در انتخابات به رایزنی او بستگی دارد/ همکاری خوبی با کشتی ایران داریم

پیتر باژا در گفتگو با ایسنا، درباره میزبانی مجارستان از رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جهان، اظهار کرد: ۴۲ کشور در این مسابقات حضور داشتند اما برخی از کشورها به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در این رقابت ها شرکت نکردند. کشورهای اروپایی حضور خوبی داشتند اما در آسیا کشورهایی مثل چین و

پیتر باژا در گفتگو با ایسنا، درباره میزبانی مجارستان از رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جهان، اظهار کرد: ۴۲ کشور در این مسابقات حضور داشتند اما برخی از کشورها به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در این رقابت ها شرکت نکردند. کشورهای اروپایی حضور خوبی داشتند اما در آسیا کشورهایی مثل چین و ژاپن غایب این رقابت ها بودند.

نایب رییس فدراسیون کشتی مجارستان، گفت: در مجموع رقابت های خوبی را شاهد بودیم و مشکلی بابت برگزاری مسابقات نبود اما حضور بیشتر تیم ها به کیفیت هر چه بیشتر مسابقات منجر می شد. البته این مسابقات از سطح کیفی خوبی برخوردار بود.معتقدم باید مسابقات زیادی برای رده نوجوانان برگزار شود چرا که آن ها امید آینده کشتی جهان هستند.

وی درباره حضور ایران در این مسابقات، خاطرنشان کرد: ایران در کشتی آزاد عملکرد خوبی داشت و به ۲ مدال طلا رسید. در کشتی فرنگی هم دو فینالیست داشتند اما نتوانستند به مدال طلا برسند. در مجموع حضور کشورهای صاحب نام مانند ایران به افزایش کیفیت مسابقات کمک می کند.

باژا درباره همکاری فدراسیون های کشتی ایران و مجارستان، گفت: علاقه‌مند به گسترش همکاری ها با ایران هستیم و دوست داریم اردوهای مشترکی را در تمامی رده ها از نوجوانان تا بزرگسالان با ایران داشته باشیم و هر چه بیشتر از تجربه ایران به عنوان یکی از تیم های خوب جهان استفاده کنیم. قطعا دوست داریم بعد از کرونا مانند گذشته همکاری خوبی با ایران داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز یکی از چهره های کشتی مجارستان اقدام به تاسیس آکادمی کشتی کرده است. علاقه‌مند هستیم کشتی گیران نوجوان و جوان ایران برای برگزاری اردو به این آکادمی بیایند و متقابلا ما نیز خیلی دوست داریم برای برگزاری اردو به ایران بیاییم.

عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، دربازه نامزدی حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک برای حضوردر انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، گفت: ما دوست داریم به او به عنوان یک چهره شاخص کشتی جهان و المپیک برای حضور در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی کمک کنیم اما رایزنی و مذاکره با کشورهای مختلف برای جلب نظر آن ها نقش مهمی در اینباره خواهد داشت. برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به هدف خود برسد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.