تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر : 37008

آزادسازی ۵۰۰ میلیارد ریالی اراضی کشاورزی عباس آباد

آزادسازی ۵۰۰ میلیارد ریالی اراضی کشاورزی عباس آباد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار “حسن مفخمی شهرستانی” اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر محصور نمودن غیر قانونی و شروع به ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین های کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان عباس آباد، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار “حسن مفخمی شهرستانی” اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر محصور نمودن غیر قانونی و شروع به ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین های کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان عباس آباد، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی و انتظامی شهرستان عباس آباد پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان از اداره جهادکشاورزی استان مازندران نسبت به آزادسازی زمین های مذکور به متراژ ۱۰ هزار مترمربع در اراضی کشاورزی به صورت غیر قانونی تغییرکاربری داده شد، اقدام کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه در این عملیات تمام اراضی که تغییر کاربری داده شده بود رهاسازی و به سازمان جهادکشاورزی تحویل شد، تصریح کرد: ارزش زمین رهاسازی شده برابر نظر کارشناسان ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، اظهار داشت: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفین و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود.
توقیف ایسوزوی حامل انواع کالای قاچاق در ساری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از توقیف یک دستگاه ایسوزو حامل انواع کالای به ظن قاچاق به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “محمد محمدپور” با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی ایسوزو حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: با بررسی بار خودرو و مدارک ارائه شده از سوی راننده مشخص شد کالاهایی از قبیل: انواع لوازم برقی به تعداد ۴۹۹ قلم، تعداد ۲۸هزار نخ سیگار، ۲۰۰ پاکت تنباکو، ۹۸عدد تنباکوی سطلی، ۷۲جفت کفش،۱۱۶عدد پتو، لوازم یدکی خودرو(کمپرس۷دستگاه) و تعداد ۳۶۰۰قوطی انواع سموم کشاورزی مایع داخل کابین پشت این خودرو بوده که با بررسی به عمل آمده مشخص شد، فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با اشاره به توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ، گفت: یک نفر در این خصوص دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سرهنگ محمدپور با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۴ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: قاچاق، پدیده شومی است که آسیب های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده و مانعی برای رشد تولید است، لذا پلیس با تمام توان با این پدیده مقابله خواهد کرد.
دستگیری عامل رعب و وحشت در شهرستان عباس آباد
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری متهم به شرارت، قدرت نمایی، درگیری با مردم و عامل رعب و وحشت بین شهروندان، خبر داد.
سرهنگ “ناصر صالحی” در بیان این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر عربده­ کشی و ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد در منطقه شهری عباس آباد موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی با حضور در محل حادثه موفق به شناسایی شرور و عامل رعب و وحشت شدند، افزود: متهم در حالی که سلاح سرد در دست داشته با مشاهده ماموران با خودرو در حال فرار بوده که با اقدامات پلیسی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ صالحی خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بی‌اندازند به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.
کشف ۴ کیلوگرم تریاک در آمل
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف ۴ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ متهم در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ”علی داداش تبار” با اعلام این خبر، اظهار کرد: در تداوم طرح های امنیت بخش، ماموران انتظامی شهرستان آمل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و ترد ۲ قاچاقچی مواد مخدر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل خاطرنشان کرد: پس از اجرای ایست بازرسی توسط عوامل کلانتری۱۳ متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از خودروی آنها در مجموع ۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طور ماهرانه ای در داخل درب عقب خودرو جاساز شده بود، کشف شد.
سرهنگ داداش تبار با قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، اظهار کرد: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.
دستبند پلیس بر دستان سارق و مالخر در ساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق حرفه ای و مالخری در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “عبدالله حسن زاده” در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمان های در حال ساخت شهر ساری و حومه موضوع با جدیت و تلاش شبانه روزی در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد که سرقت ها در مکان های مختلف و همچنین از ساختمان های فاقد دوربین و نگهبان انجام شده است، افزود: ماموران پس از اقدامات فنی و پلیسی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع محترم قضائی و در یک اقدام ضربتی نامبرده را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری اضافه کرد: در بررسی‌های تکمیلی یک مالخر اموال مسروقه شناسایی و از محل اختفای وی، باطری دکل مخابراتی سرقی، دوربین مداربسته، ضبط خودرو و غیره کشف شد.
وی تصریح کرد: متهم در بازجویی انجام شده به جرم خود مبنی بر خرید و فروش اموال مسروقه اعتراف کرد، متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ حسن زاده از شهروندان خواست تا در ساختمان های در حال ساخت خود از نگهبان استفاده کنند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
رفع تصرف ۱۱ هزار و ۱۵۱ متر مربع اراضی ملی در مازندران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از رفع تصرف و خلع ید، آزادسازی و اعاده به وضع سابق ۱۱ هزار و ۱۵۱ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ “محمد محمد پور” اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر محصور کردن غیر قانونی و شروع به ساخت و ساز و تغییر کاربری در بخش قابل توجهی از اراضی ملی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار رابطان امنیت اقتصادی و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان از اداره منابع طبیعی استان مازندران نسبت به آزادسازی و خلع‌ید زمین مذکور به متراژ ۱۱ هزار و ۱۵۱ متر مربع در اراضی ملی به صورت غیر قانونی تصرف شده بود اقدام کردند.
سرهنگ محمد پور در این رابطه تصریح کرد: در این عملیات تمام اراضی و دیوار کشی های دور زمین با حضور مجموعه این پلیس و همه مسئولین مربوطه تخریب و اعاده به وضع سابق شد و به سازمان شاکی(اداره منابع طبیعی استان مازندران)تحویل شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ارزش زمین رهاسازی شده را برابر نظر کارشناسان ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ محمد محمدپور افزود: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفین اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.