تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر : 40633

«۸۷ متر» به کدام پلتفرم می‌رسد/ انتقاد مخاطب «زخم کاری» بالا گرفت

«۸۷ متر» به کدام پلتفرم می‌رسد/ انتقاد مخاطب «زخم کاری» بالا گرفت

خبرگزاری مهر – گروه هنر- عطیه مؤذن؛ «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صداوسیما و شبکه خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار

خبرگزاری مهر – گروه هنر- عطیه مؤذن؛ «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صداوسیما و شبکه خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.
امروز پنجشنبه چهارم آبان ماه می‌توانید با شماره ۱۳۱ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.
چهره هفته؛ احسان علیخانی
اگرچه احسان علیخانی سال گذشته ۲ برنامه پربیننده «عصر جدید» و «جوکر» را در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی داشت با این حال بیشتر از یک سال است که نه در تلویزیون حضور دارد و نه در پلتفرم‌ها. این هفته یک باره شایعه‌هایی مبنی بر ساخت هر ۲ این برنامه‌ها در رسانه‌های رسمی و غیررسمی منتشر شد که از بازگشت احسان علیخانی به عرصه اجرا و ساخت برنامه خبر می‌داد.
خبری که خیلی زود توسط رسانه‌ها تکذیب شد و حالا معلوم نیست علیخانی در این روزهای تلویزیون که غیبت مجریان چهره اش طولانی‌تر می‌شود چه زمانی به میدان اجرا و برنامه سازی برمی گردد. حتی ممکن است حضور او در شبکه خانگی و ساخت «جوکر» زودتر از برنامه تلویزیونی اش امکان پذیر باشد.
نقد هفته؛ نبود مالک در «زخم کاری»
حضور کمرنگ جواد عزتی در نقش مالک سریال «زخم کاری» طی مدت اخیر انتقادهای زیادی را از طرف کاربرانی داشته است که مهمترین دلیل شأن برای دنبال کردن این سریال کاراکتر مالک و شخص جواد عزتی بوده است. با پررنگ شدن این انتقادات خبری هم به صورت غیررسمی مطرح شد که فصل سوم سریال قرار است به تولید برسد و جواد عزتی در آن نقش پررنگی دارد.
«زخم کاری» در این فصل با یک ناکامی مواجه بود و نتوانست موفقیت فصل قبل را تکرار کند و بیشتر با حواشی از قبیل برخی دیالوگ‌ها، حضور مهدویان در سریال و حتی پخش نکردن تیتراژ محسن چاوشی و پخش مجدد آن توانست در میان اخبار رسمی و غیررسمی تیتر شود.
با این حال خود سریال و قصه آن بیشتر بر مخاطبان ناراضی افزود و این اواخر با غیبت‌های مکرر جواد عزتی باعث شده تا مخاطبان انتقادها و مخالفت‌های خود را در صفحات مجازی سریال مطرح کنند.
اتفاق ویژه؛ به افق فلسطین
مدتی است که شبکه افق برنامه‌ای با نام «به افق فلسطین» پخش می‌کند. المیرا شریفی مقدم و سیدحسین حسینی ۲ مجری برنامه هستند که طی این چند وقت گفت و گوهایی با مهمانان مختلف در برنامه داشتند و بخشی از گفت و گوهای حسینی با مهمانانی مثل محمد قوچانی و … در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت.
گفت و گوهایی که فارغ از هر گونه نگاه ایدئولوژیک یا افراط و تفریط با مهمان خود به سوال و جواب می‌پردازد و چهره‌هایی از طیف‌های مختلف سیاسی در میدان تازه تلویزیون علیه رژیم صهیونیستی با هم همدل شده‌اند. چهره‌هایی که پیش از این در برنامه‌های مختلف تلویزیون میدان نبرد میان خودشان تعریف می‌شد و تلویزیون و مجری هم گاه بر دو قطبی سازی ها بیشتر دامن می‌زد اما حالا همه علیه دشمن خارجی یکی شده‌اند.
«به افق فلسطین» غیر از بخش مهمان، آیتم‌های ویژه ای هم دارد که هر یک در نوع خود قابل توجه هستند. یکی از خلاءهای صداوسیما برای پوشش غزه این است که خبرنگار مستقیمی در غزه ندارد اما این برنامه هر شب با یک خبرنگار ثابت از غزه ارتباط می‌گیرد و صحبت‌های او به صورت همزمان ترجمه می‌شود، تا این خلأ را جبران کرده و گزارش‌های مستقیمی از غزه برای مخاطب ارائه کرده باشد.
علی ربیعی از جمله مهمانان این برنامه بود که کنایه‌ای هم به پخش برنامه‌های خوب در تلویزیون زد که مقطعی هستند. وی گفت «امیدواریم این شیوه تنها برای ناآرامی‌های خیابان و بی حجاب‌ها، برای انتخابات نباشد و ما هم فقط در این شرایط (روی آنتن) نباشیم.»
از این رو لازم است از چنین برنامه‌هایی حمایت بیشتری صورت بگیرد تا صرفاً مقطعی روی آنتن نباشند و بعد از بحران‌ها به شکلی خنثی و محافظه کارانه به پخش خود ادامه ندهند.
حاشیه هفته؛ لبخند جنجالی افخمی
بهروز افخمی در یک هفته گذشته تیتر رسانه‌های مجازی و رسمی بود. لبخند او در ویدئویی که از بازسازی صحنه قتل زنده یاد داریوش مهرجویی و همسرش بازنشر یافت از سلبریتی ها تا مردم عادی و منتقدان را به واکنش واداشت. این واکنش‌ها به حدی بود که رسانه‌های رسمی هم سراغش رفتند.
افخمی ابتدا از این هجمه منفی و واکنش‌ها به عنوان یک برد تبلیغاتی برای خود استفاده کرد اما در مصاحبه بعدی خود که با مصطفی امامی مجری رادیو نمایش صورت گرفت از موضع اولیه خود برگشت و حتی گفت این خنده می‌تواند تلخ باشد یا خنده کسی باشد که انتظار مصاحبه نداشته اما نخواسته بی ادبی کرده باشد. گفته‌های افخمی در این برنامه باز هم تیتر رسانه‌ها شد و این بار برخی منتقدان خود را هم نواخت.
گمانه زنی هفته؛ ۸۷ متر چه شد؟
چند هفته‌ای است که سریال «سرزمین مادری» که رکوردی طولانی در توقیف دارد از تلویزیون پخش می‌شود و تکلیف آن مشخص شده است. همین هم بهانه‌ای شده تا هر از گاهی رسانه‌ها وضعیت پخش سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری را جویا شوند که اگرچه دیگر قرار نیست از تلویزیون به پخش برسد اما هنوز زمان و حتی پلتفرم پخش آن مشخص نیست.
چند سال از تولید این سریال می‌گذرد و تابستان امسال رئیس سیما فیلم به صورت رسمی خبر داد که قرار نیست دیگر در خود تلویزیون به پخش برسد. بعد از آن اعلام شد که این سریال در حال رایزنی با پلتفرم‌های مختلف برای عرضه است.
چندی پیش هم کیانوش عیاری در یک برنامه رادیویی خبر داد که «۸۷ متر» قرار است از فیلم نت به پخش برسد خبری که به صورت رسمی هنوز اعلام نشده است و باید دید منتفی شده است یا همچنان در صف پخش از این پلتفرم قرار دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.