تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 36816

۷ روز تا جام جهانی بسکتبال/ یانکی‌ها در سرزمین فلاسفه

۷ روز تا جام جهانی بسکتبال/ یانکی‌ها در سرزمین فلاسفه

به گزارش ایسنا، رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۸ روز دیگر به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی آغاز خواهد شد که به همین منظور روزانه به معرفی تیم‌های حاضر در گروه‌های ۸ گانه این رویداد بزرگ جهانی می‌پردازیم. بررسی تیم‌های گروه C: ۱- آمریکا (یانکی‌ها) تیم دو در رنکینگ جهانی FIBA است

به گزارش ایسنا، رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۸ روز دیگر به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی آغاز خواهد شد که به همین منظور روزانه به معرفی تیم‌های حاضر در گروه‌های ۸ گانه این رویداد بزرگ جهانی می‌پردازیم.
بررسی تیم‌های گروه C:
۱- آمریکا (یانکی‌ها)
تیم دو در رنکینگ جهانی FIBA است که پنج بار عنوان قهرمانی جام جهانی بسکتبال را نیز به دست آورده است. البته باید در نظر داشت که آمریکا اکثرا با ترکیب اصلی در رقابت‌های جام جهانی یا حتی بازی‌های المپیک حاضر نمی‌شود که در غیر این صورت، باید آن‌ها را قهرمان بدون رقیب بسکتبال جهان در نظر گرفت.
ایالات متحده با کسب طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو وارد انتخابی‌ها قاره آمریکا شد، اما در انتخابی‌ها عمدتاً با بازیکنانی از NBA G-League حضور یافت. البته آمریکا برای جام جهانی نیز تصمیم دارد از ستاره‌های جوان حاضر در NBA که به تازگی و برای فصل جدید در این لیگ حاضر شده‌اند، استفاده کند.

ایالات متحده هرگز جام جهانی را از دست نداده و پنج عنوان قهرمانی را نیز در این مسابقات کسب کرده است. هیچ کشوری آماری بهتر از آمریکا ندارد. عقاب‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ قهرمان جهان شدند و در سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۹ نایب قهرمان.
در پنج جام جهانی بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۸، آمریکا یک مقام سوم را به دست آورد (۱۹۷۴). آن‌ها در هشت دوره از ۱۰ دوره گذشته با مدال به خانه رفته‌اند که از جمله این عناوین قهرمانی در سال‌های ۱۹۸۶، ۱۹۹۴، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ است. ایالات متحده در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بدون شکست به عنوان قهرمانی رسید.
در جام جهانی ۲۰۱۰ آمریکا استعدادهای جوانی مانند کوین دورنت، استفن کری و راسل وستبروک را به بسکتبال جهان معرفی کرد. تیم امسال آمریکا هم تعدادی از جذاب‌ترین نام‌ها را خواهد داشت. در تیم جام جهانی ۲۰۲۳ آمریکا سه ستاره جوان NBA یعنی آنتونی ادواردز، تایرس هالیبرتون، جارن جکسون جونیور (بهترین بازیکن دفاعی فصل ۲۰۲۳ NBA) و پائولو بانچرو (بهترین بازیکن فصل اولی NBA ۲۰۲۳) حضور دارند.
۲- اردن (سربازها)

تیم ۳۳ رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) برای سومین بار حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند. این دومین صعود متوالی اردن به بازی‌های جام جهانی بسکتبال است. 
اردنی‌ها که با حذف ایران در کاپ آسیا ۲۰۲۲ نشان دادند تیم جنگنده‌ای دارند، در جام جهانی نیز به ستاره‌هایی چون «دار تاکر» آمریکایی الاصل، فردی ابراهیم و احمد الدوایری امیدوار هستند تا نمایش قابل قبولی را در این گروه سخت به نمایش بگذارند.
بهترین عملکرد تیم ملی اردن در تاریخ رقابت‌های جام جهانی بسکتبال، کسب عنوان ۲۳ در رقابت‌های ۲۰۱۰ بود. اردن در جام جهانی ۲۰۱۹ چین، رتبه ۲۸ را به دست آورد.
اردن که از تیم‌های پا به سن گذاشته جام جهانی است، پنج بازیکن قابل تحسین دارد که در راس آن‌ها دار تاکر (آمریکایی الاصل) ۳۴ ساله و فردی ابراهیم ۲۶ ساله حضور دارند. احمد الدوایری (سنتر تیم ملی اردن)، احمد الحمرشه و زید عباس ۳۹ ساله (سومین تجربه جام جهانی) هم دیگر ستاره های اردن هستند.
۳- یونان (الهه‌ها)

پس از اسپانیا، استرالیا، فرانسه، اسلوونی و لیتوانی، تیم شماره ۹ جهان در رنکینگ فدراسیون جهانی، یونان است. یونانی‌ها صعود به فینال جام جهانی ۲۰۰۶ و قهرمانی یورو بسکت ۲۰۰۵ را در کارنامه دارند.
یونان برای نهمین بار و پنجمین دوره متوالی در جام جهانی حضور خواهد داشت. الهه‌ها در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ به نیمه نهایی این مسابقات رسیدند اما هر دو بار شکست خوردند و پس از باخت در بازی رده‌بندی، دست خالی به خانه رفتند.
نسل یونانی‌ها متشکل از تئو پاپالوکاس، واسیلیس سپانولیس، آنتونیس فوتسیس، نیکوس زیسیس، دیمتریس دیامانتیدیس و سوفوکلیس اسکورسانیتیس، در نیمه‌نهایی سال ۲۰۰۶ آمریکا را شکست دادند اما در فینال مقابل اسپانیا شکست خوردند تا با نایب قهرمانی در آن رقابت‌ها، بهترین نتیجه خود در تاریخ جام جهانی بسکتبال را به ثبت برسانند.
یانیس آنتتوکونمپو، فوق ستاره تیم ملی یونان است که در لیگ NBA با پیراهن میلواکی باکس به میدان می‌رود. البته حضور او در جام جهانی در هاله ای از ابهام است. دو برادر دیگر او یعنی کوستاس و تاناسیس نیز در لیست یونان حضور دارند. توماس والکوپ هم گارد قابل اعتماد یونان است. 
۴- نیوزیلند (سیاهان قد بلند)

“سیاهان قد بلند” هم اکنون در رده ۲۶ رنکینگ فدراسیون جهاین بسکتبال قرار دارند. آن‌ها نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ کسب مقام سومی کاپ آسیا ۲۰۲۲ را در کارنامه دارند.
این هفتمین (ششمین حضور متوالی) تجربه جام جهانی تیم ملی نیوزیلند است. اولین حضور سیاهان قد بلند در جام جهانی بسکتبال، سال ۱۹۸۶ بود.
بهترین عملکرد آن‌ها اما با درخشش ستاره‌هایی چون پرو کامرون، شان مارکس، کرک پنی، مارک دیکل، فیل جونز، پل هناره و دیلون بوچر، در سال ۲۰۰۲ و به میزبانی ایندیاناپولیس رقم خورد که به جمع چهار تیم برتر رسیدند.
آیزاک فتو، شی ایلی، فین دلانی، توهی اسمیت میلنر و جردن نگاتای، فلین کامرون، هیروم هریس، سام تیمینز و تیلور بریت، بازیکنانی هستند که حضورشان، نیوزیلند  را به عنوان یکی از جوان‌ترین‌ تیم‌های جام جهانی معرفی کرده است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.