تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 40743

۵ درصد کربن هوا توسط مراکز بهداشتی و درمانی منتشر می‌شود

۵ درصد کربن هوا توسط مراکز بهداشتی و درمانی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی، در نشست روز جهانی مبارزه با تغییر اقلیم، گفت: شرایط جغرافیایی و نسبت اندازه جنگل و کویر در ایران باعث شده که ما یک کشور آسیب‌پذیر در منطقه معرفی شویم. وی افزود: حدود پنج درصد کربن منتشر شده توسط واحدهای بهداشتی و درمانی است که باید سیاستگذاران حوزه بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی، در نشست روز جهانی مبارزه با تغییر اقلیم، گفت: شرایط جغرافیایی و نسبت اندازه جنگل و کویر در ایران باعث شده که ما یک کشور آسیب‌پذیر در منطقه معرفی شویم.
وی افزود: حدود پنج درصد کربن منتشر شده توسط واحدهای بهداشتی و درمانی است که باید سیاستگذاران حوزه بهداشت به این موضوع رسیدگی کنند.
جندقی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیم، ادامه داد: به عنوان یک تعهد مدیریتی برای تاب آوری نظام سلامت فعالیت‌هایی انجام شده که اولین قدم آن شناسایی آسیب‌پذیری اقلیمی سیستم سلامت است که در دو فاز مطالعه و انجام شد.
به گفته وی، دومین مرحله تاب آوری نظام سلامت و محیط زیست در ۲۶۷ مرکز بهداشتی درمانی در دو مرحله آسیب پذیری و میزان سنجش تاب آوری مشخص و مطالعه شد.
جندقی، سومین قدم را تدوین برنامه‌هایی با کمک WHO برشمرد که بتوان در قالب این برنامه ملی نظام سلامت را تاب آور و به روزرسانی کرد که در دست انجام است.
وی افزود: برنامه WASH در ۷۴۲ مرکز بهداشتی انجام شد و نمای کاملی از مراکز بهداشتی سلامت در اقلیم‌های مختلف کشور را از نظر تاب آوری و نظام سلامت فراهم کردیم.
جندقی گفت: فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان که باعث انتشار کمتر کربن می‌شود، شفاف سازی شده و در اختیار مدیران حوزه سلامت قرار گرفته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.