تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 44004

۴۸۰ مگاوات برق نیروگاه برق‌آبی سیمره وارد مدار می‌شود

۴۸۰ مگاوات برق نیروگاه برق‌آبی سیمره وارد مدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مهدی رضایی مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه سیمره افزود: باتوجه به اهمیت بازرسی سالانه در حفظ و نگهداری تجهیزات و آماده‌سازی واحدها جهت تولید حداکثری انرژی در پیک شبکه برق کشور با برنامه‌ریزی انجام شده از اوایل مهر، بازرسی سالانه واحدهای نیروگاه آغاز شد. وی ادامه داد:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مهدی رضایی مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه سیمره افزود: باتوجه به اهمیت بازرسی سالانه در حفظ و نگهداری تجهیزات و آماده‌سازی واحدها جهت تولید حداکثری انرژی در پیک شبکه برق کشور با برنامه‌ریزی انجام شده از اوایل مهر، بازرسی سالانه واحدهای نیروگاه آغاز شد.
وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته گروه تعمیرات در بخش‌های مکانیک و ابزار دقیق، الکتریک و کالیبراسیون نیروگاه، پایان آذرماه بازرسی کامل تجهیزات سه واحد نیروگاه و پست ۲۳۰ کیلوولت سیمره به اتمام رسید.
مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه سیمره ادامه داد: در بازرسی‌های امسال انجام بازرسی تجهیزات اصلی نیروگاه از جمله شیر پروانه‌ای، توربین، ژنراتور، گاورنر و تجهیزات وابسته و تست‌های رلیاژ رله‌های حفاظت نیروگاه و پست بلافصل و ایرادهای مربوط رفع شد.
رضایی خاطرنشان کرد: سد و نیروگاه برق‌آبی سیمره با حجم مخزن ۲۸۴۵ میلیون مترمکعب و ظرفیت ۴۸۰ مگاوات، دارای سه واحد ۱۶۰ مگاواتی است.
وی گفت: ضمن کنترل سیلاب‌های سالانه رودخانه سیمره، تأمین نیازهای آبی کشاورزی منطقه و قابلیت تولید متوسط انرژی سالانه ۶۷۳ گیگاوات ساعت را دارد.
این مقام مسئول بیان کرد: نیروگاه برق‌آبی سیمره از زمستان ۱۳۹۴ که به شبکه سراسری سنکرون شده، بالغ بر ۳۵۱۳ گیگاوات ساعت تولید انرژی داشته و در این مدت سهم بسزایی در تولید و پایداری شبکه برق کشور داشته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.