تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 38093

۲۰۰ میلیون دلار اعتبار نوسازی صنعت داروسازی باید ۵ سال تکرار شود

۲۰۰ میلیون دلار اعتبار نوسازی صنعت داروسازی باید ۵ سال تکرار شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عبده زاده، در یک برنامه رادیویی، به موضوع اعتبار ۲۰۰ میلیون دلاری برای نوسازی و بازسازی صنعت داروسازی کشور اشاره کرد و افزود: صنعت داروسازی کشور از سال ۹۷ به این سو ارز ترجیحی و ارزهای چند نرخی داشته است. وی گفت: میزان استهلاک صنایع داروسازی از میزان سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عبده زاده، در یک برنامه رادیویی، به موضوع اعتبار ۲۰۰ میلیون دلاری برای نوسازی و بازسازی صنعت داروسازی کشور اشاره کرد و افزود: صنعت داروسازی کشور از سال ۹۷ به این سو ارز ترجیحی و ارزهای چند نرخی داشته است.
وی گفت: میزان استهلاک صنایع داروسازی از میزان سرمایه گذاری بیشتر شده، یعنی شرکت‌های بورسی ما در یکی دو سال گذشته حداکثر ماشین آلاتی که خریدند در طول سال به ۱۰ میلیون یورو نمی‌رسد در صورتی که میزان ریال و ارزی که برای توسعه و بازسازی می‌خواهیم چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون یورو در سال است و این باید حداقل برای ۵ سال پیاپی ادامه داشته باشد این چیزی است که میزان نیاز صنعت است.
عبده زاده ادامه داد: از یک طرف شرکت‌های داروسازی کشور توان توسعه و بازسازی را از دست داده اند، از طرف دیگر آنهایی هم که می‌خواهند با ارز نیمایی و تالار دوم خریداری کنند صف‌های طولانی مدت خرید ارز برای قطعات و ماشین آلات داروسازی را دارند.
وی افزود: ما از دو سال پیش در دیدار با معاون اول رئیس جمهور، وزیر صمت و وزیر بهداشت، موضوع بازسازی و توسعه صنعت داروسازی و میزان نیازمندی‌های صنعت را بازگو کردیم. همچنین، یک کار تحقیقاتی ۶ ماهه با همکاری دانشگاه صنعتی شریف انجام دادیم پیگیر آن هم بودیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.